Education Research : [198]

Follow this collection to receive daily e-mail notification of new additions
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 198
  • Assessing the Effectiveness of Teachers’ Mental Health Literacy Training in Cambodia A Randomized Controlled Trial.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Phoeun, Bunna; Nguyen, Amanda J.; Dang, Hoang Minh; Tran, Thanh Nam; Weiss, Bahr (2019)

  • School-based mental health literacy (MHL) programs are used to reduce stigma and promote help-seeking among students and teachers. This study aimed to adapt and evaluate a teacher-delivered MHL program in Cambodia, where the impact of MHL programs has not previously been evaluated. 67 teachers and 275 students from a high school in Phnom Penh voluntarily completed the study. School staff were randomly assigned, and classrooms purposively assigned, to either a 2-day MHL training program or a control condition. Four teachers in the intervention condition were also pragmatically selected to deliver a 6-week classroom MHL curriculum to students; these teachers receive an extra day ...

  • Applying Content and Language Integrated Learning Approach in Designing Chemistry Lesson Plan for High School Students(1).pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Thu Hà; Hà, Minh Nguyệt (2019)

  • Việc dạy và học các môn Khoa học tự nhiên bằng tiếng Anh đang là nhu cầu bức thiết của Giáo dục Việt Nam hiện nay. Mặc dù được triển khai ở các trường trung học phổ thông chuyên và trung học phổ thông chất lượng cao, việc dạy học các môn Khoa học tự nhiên nói chung và môn Hóa học nói riêng bằng tiếng Anh vẫn đang phải đối mặt với rất nhiều trở ngại. Trong số đó, tìm kiếm phương pháp dạy học phù hợp có thể là thử thách lớn nhất. Những học sinh khá các môn Khoa học tự nhiên thì thường không tự tin với môn tiếng Anh, còn những học sinh thành thạo ngoại ngữ lại e ngại với các môn Khoa học tự nhiên và chưa được xây dựng kiến thức tiếng Anh chuyên ngành Khoa học tự nhiên. Trong bối c...

  • Development of Theater Education Textbook with Character Education and Local Wisdom Through Active Learning to Improve the Students’ Script Writing Ability.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Ismail, Muh.; Winarni, Retno (2019)

  • The purposes of this study are to describe: (1) the students’ and lecturers’ needs on the Theater Education Textbook, (2) the development of the textbook model, (3) the effectiveness testing on the designed textbook, and (4) the result of the textbook dissemination. This research was Research and Development using Borg and Gall’s framework that consisted of 4 stages: (1) exploration, (2) model development, (3) model testing, and (4) dissemination. The research approach used in the exploration stage was a qualitative descriptive approach. The data were collected through documentation study, observation, in-depth interview, and questionnaire. The data were then analyzed by using ...

  • Higher Education Governance - International Experience and Lessons for Vietnam.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Phạm, Thị Thanh Hải; Nguyễn, Thị Hương Giang; Vũ, Thị Mai Anh; Hoàng, Ngọc Quang (2019)

  • Quản trị giáo dục đại học (GDĐH) đề cập đến sự hợp pháp về quyền quyết định trong các trường đại học giữa các cấu trúc quản trị (governance structures) khác nhau (khoa, hội đồng khoa học và hội đồng trường) và cấu trúc tổ chức (administrative structures) (Các bộ môn, chương trình đào tạo, Hiệu trưởng và các phó hiệu trưởng). Mục đích của quản trị giáo dục đại học là làm rõ các lợi ích chung và nhận ra các mục tiêu của chúng trong khi xác định các giới hạn của thẩm quyền trong lý luận và thực tiễn - ai sẽ quyết định và trọng tâm của quyết định là gì. Sử dụng phương pháp nghiên cứu giáo dục so sánh, bài viết này phân tích vấn đề quản trị đại học của Hoa Kỳ và Israel, từ đó, đề xu...

  • Innovation and Improving Student Training Quality of Philology Teacher Education Program to Meet Requirements of the 2018 Philology Curriculum.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Phạm, Thị Thu Hiền (2019)

  • Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn mới đã được ban hành cuối năm 2018. Chương trình có nhiều điểm mới, nhưng đáng kể hơn cả là yêu cầu về dạy học văn bản thông tin và dạy và học để phát triển năng lực văn học cho học sinh. Vì vậy, cần phải đổi mới và nâng cao chất lượng đào tạo sinh viên ngành Sư phạm Ngữ văn bằng cách cập nhật nội dung của một số học phần hiện hành, đưa vào chương trình đào tạo các học phần mới để giúp sinh viên sau khi ra trường đáp ứng được yêu cầu của chương trình môn Ngữ văn 2018.

  • Mental Health and Functioning in School Age Children of Female Entertainment Workers in Cambodia.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Ean, Nil; Pollack, Amie Alley; Do, Khanh Ngoc (2019)

  • Globally, approximately 10% - 20% of children and adolescents experience mental health problems and the majority of them are living in low- and middle-income countries. Children of female sex workers are often exposed to unsafe environments, traumatic experiences and a mentally ill parent, putting them at risk for developing mental health problems themselves. Research on the mental health and functioning of children of female sex workers during their school age is limited. This paper will explore the mental health and functioning of female sex workers’ children. Method: The study included 160 female entertainment workers (FEWs) and 60 of their children from four provinces of Ca...

  • Mergers, Consolidations and Alliances in Higher Education International Experiences and Lessons learned for Vietnam.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Minh Sơn; Vũ, Văn Yêm; Nguyễn, Thị Hương (2019)

  • Sự chuyển đổi từ nền giáo dục đại học đại chúng sang giáo dục đại học phổ cập trong bối cảnh toàn cầu hoá với sự ra đời của hàng loạt các cơ sở giáo dục đại học khiến cho các quốc gia phải bắt tay vào cải tổ, sắp xếp lại hệ thống giáo dục đại học. Làn sóng sáp nhập, hợp nhất hoặc liên minh giữa các cơ sở giáo dục đại học có thể xuất phát từ nhu cầu tự thân của các trường và đề xuất lên hoặc từ những mệnh lệnh hành chính của các cơ quan quản lý hành chính ép xuống nhằm thực hiện các mục tiêu chính sách. Trên thế giới, các quốc gia đã và đang tiếp tục quá trình cải tổ, sắp xếp lại hệ thống giáo dục đại học và đã thu được những thành công nhất định và cũng không tránh khỏi một số ...

  • Predictors of Mental Health Help Seeking Among Cambodian Adolescents.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Sareth, Khann; Dang, Hoang-Minh; Weiss, Bahr (2019)

  • Mental health problems are a major global burden. Understanding what motivates people to seek help for mental health problems thus is important so society can best support people in help-seeking. The present study investigated predictors of mental health help-seeking among Cambodian adolescents. Participants were 391 Cambodian high-school students, assessed on (a) culturally-specific mental health syndromes (Culturally-Specific Syndrome Inventory); (b) depression (PHQ-9); (c) anxiety (GAD-7); (d) functional impairment (Brief Impairment Scale); (e) quality of life (Q-LES-Q-SF); and (f) help-seeking from different sources (e.g., friends, psychologists) (General Help-Seeking Quest...

  • Results of Educational Quality Accreditation and Major Problems of 17 Private Higher Education Instituitions.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Đào, Thị Hòa; Đặng, Ứng Vận; Nguyễn, Thị Lệ Xuân; Nguyễn, Thị Thương (2019)

  • Bài viết này không chỉ là báo cáo kết quả đánh giá ngoài và kiểm định chất lượng giáo dục của 17 trường đại học ngoài công lập thực hiện theo Văn bản hợp nhất số 06/2014/VBHNBGDĐT do 4 Trung tâm kiểm định chất lượng giáo dục triển khai và đã công bố Nghị quyết trên các mạng xã hội mà còn chứng minh các luận cứ từ kết quả kiểm định đó. Với tổng số 115 mẫu, nghiên cứu đã tiến hành so sánh, đối chiếu với kết quả kiểm định chất lượng của 100 trường đại học công lập và 17 trường đại học ngoài công lập đề xuất các nguyên nhân chính mà các tiêu chí đã không đạt được ở khối các trường ngoài công lập cùng một số khuyến nghị. Do khuôn khổ hạn chế của bài báo và thực tế cho đến thời điểm n...

  • Role of Scientific Working Groups in International Publications in the Field of Natural Science and Engineering.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Bùi, Minh Đức; Nguyễn, Thị Thu Hà; Nguyễn, Đình Đức (2019)

  • Công bố khoa học được xem là một trong những thước đo trình độ phát triển khoa học công nghệ và sức cạnh tranh của mỗi một quốc gia do đó nó luôn là chủ đề gây chú ý đối với toàn xã hội trong những năm gần đây. Nâng cao số lượng và chất lượng nghiên cứu khoa học, công bố quốc tế được xem là một trong những yếu tố quan trọng quyết định đến sự hình thành và phát triển của các nhóm nghiên cứu cũng như quyết định cho sự thành công của các hoạt động khoa học công nghệ của bất kỳ cơ quan tổ chức nghiên cứu, giáo dục nào. Nghiên cứu này được thực hiện nhằm đánh giá vai trò của các nhóm nghiên cứu đối với việc công bố quốc tế riêng trong lĩnh vực khoa học tự nhiên và kỹ thuật.

  • The Integration of Lafran Pane Thought in Material for Teaching History in Indonesian Student.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Azizah, Umi; Djono; Arif Musaddad, Akmad (2019)

  • One of the goals history learning is to improve state defense attitude of students (patriotism and nationalism). To achieve these objective, innovative teaching materials that are not monotonous are needed. This research aims to describe need historical teaching materials to improve state defense attitude of senior high school students in Kebumen District, Indonesia. The study used steps of needs analysis research, as a result of the research, it is show that: (1) historical teaching materials used are still monotonous. (2) Based on results of the questionnaire, state defense attitude of student also still needs to be improved. (3) Teachers need historical teaching materials that ca...

  • Internationalization of Higher Education in the Autonomy Context. A Case Study of Vietnam National University, Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Pham, Thi Thanh Hai; Tran, Thi Hoai; Nguyen, Kieu Oanh (2019)

  • In the movement of integration and development in Vietnam, universities are moving from centralized management to subsidized decentralization and strengthening the autonomy of universities to meet the goals of the innovation and integration phase. This paper would evaluate the international identity in Vietnam and at Vietnam National University, Hanoi (VNU) in the context of higher education autonomy. A number of policy factors affect international cooperation at the VNU; The role of scholarly exchanges for students, lecturers in the context of international integration; the impact of international affiliate programs to the internationalization of higher education at VNU.

  • Standard in U.S. Regional Accreditation Commissions Implications for Vietnamese Accreditation.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Pham, Thi Tuyet Nhung (2019)

  • This literature review addresses five themes that inform the faculty standards in U.S. regional accreditation commissions: faculty credentials, the relationship between institutional missions and faculty responsibilities; full-time, part-time and contingent faculty; faculty responsibilities, and faculty in disciplinary-based accreditation. This review of literature supports institutions’ responses to the standards of full time faculty adequacy and credentials in six U.S. regional accreditation commissions. The study’s findings may provide common themes related to faculty adequacy to facilitate the institutions’ definitions and standards for faculty adequacy. The results might be of i...

  • Scientific Research Supports for PhD Students at Vietnam National University, Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Đình Đức; Trần, Thị Hoài; Ngô, Tiến Nhật (2019)

  • Đại học Quốc gia Hà Nội được Chính phủ giao nhiệm vụ quan trọng đó là đào tạo nguồn nhân lực chất lượng cao, trình độ cao, bồi dưỡng nhân tài, nghiên cứu khoa học, phát triển công nghệ và chuyển giao tri thức đa ngành, đa lĩnh vực. Trong quá trình nghiên cứu khoa học, đội ngũ nghiên cứu sinh đóng góp một phần không nhỏ vào kết quả nghiên cứu khoa học chung của Đại học Quốc gia Hà Nội. Nhóm tác giả tiến hành khảo sát 263 trong tổng số 1493 nghiên cứu sinh đang học tập tại 5 lĩnh vực khoa học của Đại học Quốc gia Hà Nội (tỷ lệ 17.6%). Bài viết trình bày thực trạng hoạt động hỗ trợ nghiên cứu khoa học cho nghiên cứu sinh, đặc biệt quan tâm tới vai trò hỗ trợ của nhóm nghiên cứu tại Đại h...

  • Faculty participation in University Governance in Vietnam.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Quý Thanh; Lê, Ngọc Hùng; Nguyễn, Thị Bích Thủy; Vũ, Thị Mai Anh (2019)

  • Ở Việt Nam, trong quá trình chuyển đổi sang kinh tế thị trường, quản trị chia sẻ trở thành xu hướng đổi mới quản trị trong các trường đại học công lập và trường đại học tư thục theo đó quản trị nhà nước tập trung vào cơ quan quản lý nhà nước và cơ quan hành chính nhà nước, các trường được tự chủ áp dụng quản trị chia sẻ với sự tham gia của các bên gồm giới khoa học, giảng viên, sinh viên, các cá nhân và tổ chức trong trường và ngoài trường. Bài viết sử dụng dữ liệu thuộc đề tài “Báo cáo Thường niên Giáo dục 2018: Quản trị đại học ở Việt Nam trong quá trình chuyển đổi” (Đề tài cấp Đại học Quốc gia, mã số QG.18.27), của cùng nhóm tác giả, hướng đến làm rõ sự tham gia của giảng viên các ...

  • The Development of Multicultural Education Implementation Model in Social Science Learning using Contextual Teaching and Learning (CTL).pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Musadad, Akhmad Arif; Sulistyaningrum I, C. Dyah; Agung S, Leo (2018)

  • This research aimed to describe the development of multicultural education implementation model in Social Science learning using Contextual Teaching Learning (CTL) in Junior High Schools of Surakarta City, including: (1) description of model validation result by expert team, (2) description of model field trial result, and (3) description of final model form. This research was conducted using research and development design. The subject of research consisted of students and Social Science teachers in Junior High Schools of Surakarta City. This research was conducted in three stages: (1) preliminary study, (2) model development, and (3) model evaluation. Preliminary study was conducted...

  • The Education Assessment Capacity Structure of Primary Teachers in Vietnam.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyen, Cong Khanh; Do, Thi Huong (2018)

  • Education assessment is considered to be indispensable competence for teachers at all levels. However, there are currently many difficulties in assessing this competence, especially for primary teachers when there is a change in assessing students. In this report, we would like to suggest an education assessment competence structure for primary teachers and to demonstrate such structure through a survey of primary teachers' assessment competences in Vietnam. Survey results have shown that the education assessment competence structure consists of 6 component competencies which suitable for primary teachers in Vietnam. And, the report also points out that Vietnamese primary teachers' e...

  • Evaluating Students’ Achievement Level of Learner Competency Assessing Skill.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyen, Thi Viet Nga (2018)

  • Competency assessment skill is one of the basic teaching skills. Therefore, it is necessary for evaluating competency assessment skills of pedagogical students. The point is not only about how many teaching skills the students have had but also about the delicacy and flexibility between component skills of their general skills. In this article, we study theories of competency assessment skills in order to propose surveys evaluating the skills component of learners. Simultaneously, we are proposing general evaluation criteria for learners’ competency assessment skills. The results from these surveys, conclusion and implication will be useful recommendation for lecturers and students to...

  • Major Factors Impacting the Operational Efficiency of Scientific Working Groups.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Thị Thu Hà; Bùi, Minh Đức; Nguyễn, Đình Đức (2018)

  • Hiệu quả hoạt động của các nhóm nghiên cứu (NC) được xem là yếu tố quan trọng quyết định quyết định cho sự thành công của các hoạt động khoa học công nghệ cũng như đào tạo của bất kỳ cơ quan tổ chức giáo dục nào. Mục tiêu của nghiên cứu này nhằm xác định các nhân tố chủ yếu tác động đến hiệu quả hoạt động của các nhóm nghiên cứu viên của các nhóm nghiên cứu đã cho thấy các nhân tố: Con người, Định hướng nghiên cứu và hợp tác của nhóm, Chính sách hỗ trợ của đơn vị đào tạo là những nhân tố chủ yếu tác động đến hiệu quả hoạt động của các nhóm nghiên cứu. Dựa trên những kết quả thu được, một số giải pháp đã được đề xuất nhằm nâng cao hiệu quả hoạt động KH&CN và đào tạo của các nhóm nghiê...

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 198

Education Research : [198]

Follow this collection to receive daily e-mail notification of new additions
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 198
  • Assessing the Effectiveness of Teachers’ Mental Health Literacy Training in Cambodia A Randomized Controlled Trial.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Phoeun, Bunna; Nguyen, Amanda J.; Dang, Hoang Minh; Tran, Thanh Nam; Weiss, Bahr (2019)

  • School-based mental health literacy (MHL) programs are used to reduce stigma and promote help-seeking among students and teachers. This study aimed to adapt and evaluate a teacher-delivered MHL program in Cambodia, where the impact of MHL programs has not previously been evaluated. 67 teachers and 275 students from a high school in Phnom Penh voluntarily completed the study. School staff were randomly assigned, and classrooms purposively assigned, to either a 2-day MHL training program or a control condition. Four teachers in the intervention condition were also pragmatically selected to deliver a 6-week classroom MHL curriculum to students; these teachers receive an extra day ...

  • Applying Content and Language Integrated Learning Approach in Designing Chemistry Lesson Plan for High School Students(1).pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Thu Hà; Hà, Minh Nguyệt (2019)

  • Việc dạy và học các môn Khoa học tự nhiên bằng tiếng Anh đang là nhu cầu bức thiết của Giáo dục Việt Nam hiện nay. Mặc dù được triển khai ở các trường trung học phổ thông chuyên và trung học phổ thông chất lượng cao, việc dạy học các môn Khoa học tự nhiên nói chung và môn Hóa học nói riêng bằng tiếng Anh vẫn đang phải đối mặt với rất nhiều trở ngại. Trong số đó, tìm kiếm phương pháp dạy học phù hợp có thể là thử thách lớn nhất. Những học sinh khá các môn Khoa học tự nhiên thì thường không tự tin với môn tiếng Anh, còn những học sinh thành thạo ngoại ngữ lại e ngại với các môn Khoa học tự nhiên và chưa được xây dựng kiến thức tiếng Anh chuyên ngành Khoa học tự nhiên. Trong bối c...

  • Development of Theater Education Textbook with Character Education and Local Wisdom Through Active Learning to Improve the Students’ Script Writing Ability.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Ismail, Muh.; Winarni, Retno (2019)

  • The purposes of this study are to describe: (1) the students’ and lecturers’ needs on the Theater Education Textbook, (2) the development of the textbook model, (3) the effectiveness testing on the designed textbook, and (4) the result of the textbook dissemination. This research was Research and Development using Borg and Gall’s framework that consisted of 4 stages: (1) exploration, (2) model development, (3) model testing, and (4) dissemination. The research approach used in the exploration stage was a qualitative descriptive approach. The data were collected through documentation study, observation, in-depth interview, and questionnaire. The data were then analyzed by using ...

  • Higher Education Governance - International Experience and Lessons for Vietnam.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Phạm, Thị Thanh Hải; Nguyễn, Thị Hương Giang; Vũ, Thị Mai Anh; Hoàng, Ngọc Quang (2019)

  • Quản trị giáo dục đại học (GDĐH) đề cập đến sự hợp pháp về quyền quyết định trong các trường đại học giữa các cấu trúc quản trị (governance structures) khác nhau (khoa, hội đồng khoa học và hội đồng trường) và cấu trúc tổ chức (administrative structures) (Các bộ môn, chương trình đào tạo, Hiệu trưởng và các phó hiệu trưởng). Mục đích của quản trị giáo dục đại học là làm rõ các lợi ích chung và nhận ra các mục tiêu của chúng trong khi xác định các giới hạn của thẩm quyền trong lý luận và thực tiễn - ai sẽ quyết định và trọng tâm của quyết định là gì. Sử dụng phương pháp nghiên cứu giáo dục so sánh, bài viết này phân tích vấn đề quản trị đại học của Hoa Kỳ và Israel, từ đó, đề xu...

  • Innovation and Improving Student Training Quality of Philology Teacher Education Program to Meet Requirements of the 2018 Philology Curriculum.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Phạm, Thị Thu Hiền (2019)

  • Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn mới đã được ban hành cuối năm 2018. Chương trình có nhiều điểm mới, nhưng đáng kể hơn cả là yêu cầu về dạy học văn bản thông tin và dạy và học để phát triển năng lực văn học cho học sinh. Vì vậy, cần phải đổi mới và nâng cao chất lượng đào tạo sinh viên ngành Sư phạm Ngữ văn bằng cách cập nhật nội dung của một số học phần hiện hành, đưa vào chương trình đào tạo các học phần mới để giúp sinh viên sau khi ra trường đáp ứng được yêu cầu của chương trình môn Ngữ văn 2018.

  • Mental Health and Functioning in School Age Children of Female Entertainment Workers in Cambodia.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Ean, Nil; Pollack, Amie Alley; Do, Khanh Ngoc (2019)

  • Globally, approximately 10% - 20% of children and adolescents experience mental health problems and the majority of them are living in low- and middle-income countries. Children of female sex workers are often exposed to unsafe environments, traumatic experiences and a mentally ill parent, putting them at risk for developing mental health problems themselves. Research on the mental health and functioning of children of female sex workers during their school age is limited. This paper will explore the mental health and functioning of female sex workers’ children. Method: The study included 160 female entertainment workers (FEWs) and 60 of their children from four provinces of Ca...

  • Mergers, Consolidations and Alliances in Higher Education International Experiences and Lessons learned for Vietnam.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Minh Sơn; Vũ, Văn Yêm; Nguyễn, Thị Hương (2019)

  • Sự chuyển đổi từ nền giáo dục đại học đại chúng sang giáo dục đại học phổ cập trong bối cảnh toàn cầu hoá với sự ra đời của hàng loạt các cơ sở giáo dục đại học khiến cho các quốc gia phải bắt tay vào cải tổ, sắp xếp lại hệ thống giáo dục đại học. Làn sóng sáp nhập, hợp nhất hoặc liên minh giữa các cơ sở giáo dục đại học có thể xuất phát từ nhu cầu tự thân của các trường và đề xuất lên hoặc từ những mệnh lệnh hành chính của các cơ quan quản lý hành chính ép xuống nhằm thực hiện các mục tiêu chính sách. Trên thế giới, các quốc gia đã và đang tiếp tục quá trình cải tổ, sắp xếp lại hệ thống giáo dục đại học và đã thu được những thành công nhất định và cũng không tránh khỏi một số ...

  • Predictors of Mental Health Help Seeking Among Cambodian Adolescents.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Sareth, Khann; Dang, Hoang-Minh; Weiss, Bahr (2019)

  • Mental health problems are a major global burden. Understanding what motivates people to seek help for mental health problems thus is important so society can best support people in help-seeking. The present study investigated predictors of mental health help-seeking among Cambodian adolescents. Participants were 391 Cambodian high-school students, assessed on (a) culturally-specific mental health syndromes (Culturally-Specific Syndrome Inventory); (b) depression (PHQ-9); (c) anxiety (GAD-7); (d) functional impairment (Brief Impairment Scale); (e) quality of life (Q-LES-Q-SF); and (f) help-seeking from different sources (e.g., friends, psychologists) (General Help-Seeking Quest...

  • Results of Educational Quality Accreditation and Major Problems of 17 Private Higher Education Instituitions.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Đào, Thị Hòa; Đặng, Ứng Vận; Nguyễn, Thị Lệ Xuân; Nguyễn, Thị Thương (2019)

  • Bài viết này không chỉ là báo cáo kết quả đánh giá ngoài và kiểm định chất lượng giáo dục của 17 trường đại học ngoài công lập thực hiện theo Văn bản hợp nhất số 06/2014/VBHNBGDĐT do 4 Trung tâm kiểm định chất lượng giáo dục triển khai và đã công bố Nghị quyết trên các mạng xã hội mà còn chứng minh các luận cứ từ kết quả kiểm định đó. Với tổng số 115 mẫu, nghiên cứu đã tiến hành so sánh, đối chiếu với kết quả kiểm định chất lượng của 100 trường đại học công lập và 17 trường đại học ngoài công lập đề xuất các nguyên nhân chính mà các tiêu chí đã không đạt được ở khối các trường ngoài công lập cùng một số khuyến nghị. Do khuôn khổ hạn chế của bài báo và thực tế cho đến thời điểm n...

  • Role of Scientific Working Groups in International Publications in the Field of Natural Science and Engineering.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Bùi, Minh Đức; Nguyễn, Thị Thu Hà; Nguyễn, Đình Đức (2019)

  • Công bố khoa học được xem là một trong những thước đo trình độ phát triển khoa học công nghệ và sức cạnh tranh của mỗi một quốc gia do đó nó luôn là chủ đề gây chú ý đối với toàn xã hội trong những năm gần đây. Nâng cao số lượng và chất lượng nghiên cứu khoa học, công bố quốc tế được xem là một trong những yếu tố quan trọng quyết định đến sự hình thành và phát triển của các nhóm nghiên cứu cũng như quyết định cho sự thành công của các hoạt động khoa học công nghệ của bất kỳ cơ quan tổ chức nghiên cứu, giáo dục nào. Nghiên cứu này được thực hiện nhằm đánh giá vai trò của các nhóm nghiên cứu đối với việc công bố quốc tế riêng trong lĩnh vực khoa học tự nhiên và kỹ thuật.

  • The Integration of Lafran Pane Thought in Material for Teaching History in Indonesian Student.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Azizah, Umi; Djono; Arif Musaddad, Akmad (2019)

  • One of the goals history learning is to improve state defense attitude of students (patriotism and nationalism). To achieve these objective, innovative teaching materials that are not monotonous are needed. This research aims to describe need historical teaching materials to improve state defense attitude of senior high school students in Kebumen District, Indonesia. The study used steps of needs analysis research, as a result of the research, it is show that: (1) historical teaching materials used are still monotonous. (2) Based on results of the questionnaire, state defense attitude of student also still needs to be improved. (3) Teachers need historical teaching materials that ca...

  • Internationalization of Higher Education in the Autonomy Context. A Case Study of Vietnam National University, Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Pham, Thi Thanh Hai; Tran, Thi Hoai; Nguyen, Kieu Oanh (2019)

  • In the movement of integration and development in Vietnam, universities are moving from centralized management to subsidized decentralization and strengthening the autonomy of universities to meet the goals of the innovation and integration phase. This paper would evaluate the international identity in Vietnam and at Vietnam National University, Hanoi (VNU) in the context of higher education autonomy. A number of policy factors affect international cooperation at the VNU; The role of scholarly exchanges for students, lecturers in the context of international integration; the impact of international affiliate programs to the internationalization of higher education at VNU.

  • Standard in U.S. Regional Accreditation Commissions Implications for Vietnamese Accreditation.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Pham, Thi Tuyet Nhung (2019)

  • This literature review addresses five themes that inform the faculty standards in U.S. regional accreditation commissions: faculty credentials, the relationship between institutional missions and faculty responsibilities; full-time, part-time and contingent faculty; faculty responsibilities, and faculty in disciplinary-based accreditation. This review of literature supports institutions’ responses to the standards of full time faculty adequacy and credentials in six U.S. regional accreditation commissions. The study’s findings may provide common themes related to faculty adequacy to facilitate the institutions’ definitions and standards for faculty adequacy. The results might be of i...

  • Scientific Research Supports for PhD Students at Vietnam National University, Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Đình Đức; Trần, Thị Hoài; Ngô, Tiến Nhật (2019)

  • Đại học Quốc gia Hà Nội được Chính phủ giao nhiệm vụ quan trọng đó là đào tạo nguồn nhân lực chất lượng cao, trình độ cao, bồi dưỡng nhân tài, nghiên cứu khoa học, phát triển công nghệ và chuyển giao tri thức đa ngành, đa lĩnh vực. Trong quá trình nghiên cứu khoa học, đội ngũ nghiên cứu sinh đóng góp một phần không nhỏ vào kết quả nghiên cứu khoa học chung của Đại học Quốc gia Hà Nội. Nhóm tác giả tiến hành khảo sát 263 trong tổng số 1493 nghiên cứu sinh đang học tập tại 5 lĩnh vực khoa học của Đại học Quốc gia Hà Nội (tỷ lệ 17.6%). Bài viết trình bày thực trạng hoạt động hỗ trợ nghiên cứu khoa học cho nghiên cứu sinh, đặc biệt quan tâm tới vai trò hỗ trợ của nhóm nghiên cứu tại Đại h...

  • Faculty participation in University Governance in Vietnam.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Quý Thanh; Lê, Ngọc Hùng; Nguyễn, Thị Bích Thủy; Vũ, Thị Mai Anh (2019)

  • Ở Việt Nam, trong quá trình chuyển đổi sang kinh tế thị trường, quản trị chia sẻ trở thành xu hướng đổi mới quản trị trong các trường đại học công lập và trường đại học tư thục theo đó quản trị nhà nước tập trung vào cơ quan quản lý nhà nước và cơ quan hành chính nhà nước, các trường được tự chủ áp dụng quản trị chia sẻ với sự tham gia của các bên gồm giới khoa học, giảng viên, sinh viên, các cá nhân và tổ chức trong trường và ngoài trường. Bài viết sử dụng dữ liệu thuộc đề tài “Báo cáo Thường niên Giáo dục 2018: Quản trị đại học ở Việt Nam trong quá trình chuyển đổi” (Đề tài cấp Đại học Quốc gia, mã số QG.18.27), của cùng nhóm tác giả, hướng đến làm rõ sự tham gia của giảng viên các ...

  • The Development of Multicultural Education Implementation Model in Social Science Learning using Contextual Teaching and Learning (CTL).pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Musadad, Akhmad Arif; Sulistyaningrum I, C. Dyah; Agung S, Leo (2018)

  • This research aimed to describe the development of multicultural education implementation model in Social Science learning using Contextual Teaching Learning (CTL) in Junior High Schools of Surakarta City, including: (1) description of model validation result by expert team, (2) description of model field trial result, and (3) description of final model form. This research was conducted using research and development design. The subject of research consisted of students and Social Science teachers in Junior High Schools of Surakarta City. This research was conducted in three stages: (1) preliminary study, (2) model development, and (3) model evaluation. Preliminary study was conducted...

  • The Education Assessment Capacity Structure of Primary Teachers in Vietnam.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyen, Cong Khanh; Do, Thi Huong (2018)

  • Education assessment is considered to be indispensable competence for teachers at all levels. However, there are currently many difficulties in assessing this competence, especially for primary teachers when there is a change in assessing students. In this report, we would like to suggest an education assessment competence structure for primary teachers and to demonstrate such structure through a survey of primary teachers' assessment competences in Vietnam. Survey results have shown that the education assessment competence structure consists of 6 component competencies which suitable for primary teachers in Vietnam. And, the report also points out that Vietnamese primary teachers' e...

  • Evaluating Students’ Achievement Level of Learner Competency Assessing Skill.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyen, Thi Viet Nga (2018)

  • Competency assessment skill is one of the basic teaching skills. Therefore, it is necessary for evaluating competency assessment skills of pedagogical students. The point is not only about how many teaching skills the students have had but also about the delicacy and flexibility between component skills of their general skills. In this article, we study theories of competency assessment skills in order to propose surveys evaluating the skills component of learners. Simultaneously, we are proposing general evaluation criteria for learners’ competency assessment skills. The results from these surveys, conclusion and implication will be useful recommendation for lecturers and students to...

  • Major Factors Impacting the Operational Efficiency of Scientific Working Groups.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Thị Thu Hà; Bùi, Minh Đức; Nguyễn, Đình Đức (2018)

  • Hiệu quả hoạt động của các nhóm nghiên cứu (NC) được xem là yếu tố quan trọng quyết định quyết định cho sự thành công của các hoạt động khoa học công nghệ cũng như đào tạo của bất kỳ cơ quan tổ chức giáo dục nào. Mục tiêu của nghiên cứu này nhằm xác định các nhân tố chủ yếu tác động đến hiệu quả hoạt động của các nhóm nghiên cứu viên của các nhóm nghiên cứu đã cho thấy các nhân tố: Con người, Định hướng nghiên cứu và hợp tác của nhóm, Chính sách hỗ trợ của đơn vị đào tạo là những nhân tố chủ yếu tác động đến hiệu quả hoạt động của các nhóm nghiên cứu. Dựa trên những kết quả thu được, một số giải pháp đã được đề xuất nhằm nâng cao hiệu quả hoạt động KH&CN và đào tạo của các nhóm nghiê...

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 198