Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVăn, Thị Thanh Bình-
dc.date.accessioned2019-09-06T04:18:07Z-
dc.date.available2019-09-06T04:18:07Z-
dc.date.issued2019-04-26-
dc.identifier.citation1. Harmer, J. (1991) The Practice of English Language Teaching – Motivation Differences. Longman. 2. Burden, P.R. & Byrd, D. (1994) . Methodfor Effective Teaching - The Nature of Motivation. Longman. 3. Lepper, M.R. & Thomas, W.M. The Relationship between Motivation and Learning. (1999) <http:// Sparkleins.com/m/center/fag.htm> 4. Gardner, R.C. Attitude and Motivation: Their Role in Second-Language Acquisition. (1968) 141 – 150. CD-ROM.TESOL Convention, June 1984. 5. Condry, J. (1978). Motivation and Emotion. June 6, 1998 < http://Sparkleinc. com/m/center/fag.htm> 6. Friedman, Rodriguez, McComb (2001) “Why students do and do not attend classes – Myths and Reallities” College Teaching, Volume 49, 124 – 133 7. Stipek et all (1998) “Good beginnings: What difference does the program make in preparing young children for school”. Applied Developmental Psychology Volume 19, 41 – 66 8. Brophy (1987) Synthesis of Research on Strategies for Motivating Students to Learn. Educational Leadership, volume,45 issue2, 40-48 9. Maslow (1954) Motivation and Personality , third edition. Longman. 10. Snowman & McCow(2011) Psychology applied to teaching. Wadswords Cengage Learning. 11. Good & Brophy (1990) Educational Psychology: a realistic approach. Longman. 12. Ausubel, Novak, Hanesian (1968) Educational Psychology – a cognitive view. Longman. 5. Condry, J. (1978). Motivation and Emotion. June 6, 1998 < http://Sparkleinc. com/m/center/fag.htm> 6. Friedman, Rodriguez, McComb (2001) “Why students do and do not attend classes – Myths and Reallities” College Teaching, Volume 49, 124 – 133 7. Stipek et all (1998) “Good beginnings: What difference does the program make in preparing young children for school”. Applied Developmental Psychology Volume 19, 41 – 66 8. Brophy (1987) Synthesis of Research on Strategies for Motivating Students to Learn. Educational Leadership, volume,45 issue2, 40-48 9. Maslow (1954) Motivation and Personality , third edition. Longman. 10. Snowman & McCow(2011) Psychology applied to teaching. Wadswords Cengage Learning. 11. Good & Brophy (1990) Educational Psychology: a realistic approach. Longman. 12. Ausubel, Novak, Hanesian (1968) Educational Psychology – a cognitive view. Longman.vi
dc.identifier.isbn978-604-9805-71-4-
dc.identifier.urihttp://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/67111-
dc.description.abstractHứng thú trong học tập là một động lực có tác động lớn đến nhận thức, hành vi của người học cũng như kết quả của quá trình học tập. Hứng thú tồn tại như là một kết quả của rất nhiều yếu tố cả trong bản thân người học lẫn ở ngoại cảnh. Trong báo cáo này, chúng tôi đã trình bày những biện pháp đã được áp dụng để cải thiện hứng thú của sinh viên đối với môn Văn học mà chúng tôi đã áp dụng khi xây dựng môn học mới có tên là “Văn học các nước nói tiếng Anh” và những kết quả tích cực mà các biện pháp này mang lại. Motivation is a source of power that affects learners’ cognition and behaviour as well as their study results. Motivation exists as a result of various factors, both extrinsic and intrinsic. This report covers the changes made to improve the student’s motivation for the subject of literature incorporated into the newly designed course named “Literature of English Speaking Countries” and their positive effectsvi
dc.description.sponsorshipULISvi
dc.language.isovivi
dc.publisherNHÀ XUẤT BẢN ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘIvi
dc.subjectHứng thúvi
dc.subjectNội tạivi
dc.subjectNgoại laivi
dc.subjectThước đovi
dc.titleMỘT SỐ BIỆN PHÁP NHẰM LÀM TĂNG HỨNG THÚ CỦA SINH VIÊN ĐỐI VỚI MÔN VĂN HỌC ANHvi
dc.typeThesisvi
dc.contributor.conferenceNGHIÊN CỨU VÀ GIẢNG DẠY NGOẠI NGỮ, NGÔN NGỮ & QUỐC TẾ HỌC TẠI VIỆT NAMvi
dc.contributor.schoolTrường Đại học Ngoại ngữ - Đại học Quốc gia Hà Nộivi
dc.description.generalnoteMotivation, intrinsic, extrinsic, measurements.vi
Appears in Collections:ULIS - Conference Proceedings


  • Văn Thị Thanh Bình.pdf
    • Size : 3,79 MB

    • Format : Adobe PDF

    • View : 
    • Download : 
  • Full metadata record
    DC FieldValueLanguage
    dc.contributor.authorVăn, Thị Thanh Bình-
    dc.date.accessioned2019-09-06T04:18:07Z-
    dc.date.available2019-09-06T04:18:07Z-
    dc.date.issued2019-04-26-
    dc.identifier.citation1. Harmer, J. (1991) The Practice of English Language Teaching – Motivation Differences. Longman. 2. Burden, P.R. & Byrd, D. (1994) . Methodfor Effective Teaching - The Nature of Motivation. Longman. 3. Lepper, M.R. & Thomas, W.M. The Relationship between Motivation and Learning. (1999) <http:// Sparkleins.com/m/center/fag.htm> 4. Gardner, R.C. Attitude and Motivation: Their Role in Second-Language Acquisition. (1968) 141 – 150. CD-ROM.TESOL Convention, June 1984. 5. Condry, J. (1978). Motivation and Emotion. June 6, 1998 < http://Sparkleinc. com/m/center/fag.htm> 6. Friedman, Rodriguez, McComb (2001) “Why students do and do not attend classes – Myths and Reallities” College Teaching, Volume 49, 124 – 133 7. Stipek et all (1998) “Good beginnings: What difference does the program make in preparing young children for school”. Applied Developmental Psychology Volume 19, 41 – 66 8. Brophy (1987) Synthesis of Research on Strategies for Motivating Students to Learn. Educational Leadership, volume,45 issue2, 40-48 9. Maslow (1954) Motivation and Personality , third edition. Longman. 10. Snowman & McCow(2011) Psychology applied to teaching. Wadswords Cengage Learning. 11. Good & Brophy (1990) Educational Psychology: a realistic approach. Longman. 12. Ausubel, Novak, Hanesian (1968) Educational Psychology – a cognitive view. Longman. 5. Condry, J. (1978). Motivation and Emotion. June 6, 1998 < http://Sparkleinc. com/m/center/fag.htm> 6. Friedman, Rodriguez, McComb (2001) “Why students do and do not attend classes – Myths and Reallities” College Teaching, Volume 49, 124 – 133 7. Stipek et all (1998) “Good beginnings: What difference does the program make in preparing young children for school”. Applied Developmental Psychology Volume 19, 41 – 66 8. Brophy (1987) Synthesis of Research on Strategies for Motivating Students to Learn. Educational Leadership, volume,45 issue2, 40-48 9. Maslow (1954) Motivation and Personality , third edition. Longman. 10. Snowman & McCow(2011) Psychology applied to teaching. Wadswords Cengage Learning. 11. Good & Brophy (1990) Educational Psychology: a realistic approach. Longman. 12. Ausubel, Novak, Hanesian (1968) Educational Psychology – a cognitive view. Longman.vi
    dc.identifier.isbn978-604-9805-71-4-
    dc.identifier.urihttp://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/67111-
    dc.description.abstractHứng thú trong học tập là một động lực có tác động lớn đến nhận thức, hành vi của người học cũng như kết quả của quá trình học tập. Hứng thú tồn tại như là một kết quả của rất nhiều yếu tố cả trong bản thân người học lẫn ở ngoại cảnh. Trong báo cáo này, chúng tôi đã trình bày những biện pháp đã được áp dụng để cải thiện hứng thú của sinh viên đối với môn Văn học mà chúng tôi đã áp dụng khi xây dựng môn học mới có tên là “Văn học các nước nói tiếng Anh” và những kết quả tích cực mà các biện pháp này mang lại. Motivation is a source of power that affects learners’ cognition and behaviour as well as their study results. Motivation exists as a result of various factors, both extrinsic and intrinsic. This report covers the changes made to improve the student’s motivation for the subject of literature incorporated into the newly designed course named “Literature of English Speaking Countries” and their positive effectsvi
    dc.description.sponsorshipULISvi
    dc.language.isovivi
    dc.publisherNHÀ XUẤT BẢN ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘIvi
    dc.subjectHứng thúvi
    dc.subjectNội tạivi
    dc.subjectNgoại laivi
    dc.subjectThước đovi
    dc.titleMỘT SỐ BIỆN PHÁP NHẰM LÀM TĂNG HỨNG THÚ CỦA SINH VIÊN ĐỐI VỚI MÔN VĂN HỌC ANHvi
    dc.typeThesisvi
    dc.contributor.conferenceNGHIÊN CỨU VÀ GIẢNG DẠY NGOẠI NGỮ, NGÔN NGỮ & QUỐC TẾ HỌC TẠI VIỆT NAMvi
    dc.contributor.schoolTrường Đại học Ngoại ngữ - Đại học Quốc gia Hà Nộivi
    dc.description.generalnoteMotivation, intrinsic, extrinsic, measurements.vi
    Appears in Collections:ULIS - Conference Proceedings


  • Văn Thị Thanh Bình.pdf
    • Size : 3,79 MB

    • Format : Adobe PDF

    • View : 
    • Download :