Browsing by Author Hoàng, Thị Bảo Thoa

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 5 of 5
  • Factors Affect Green Food Consumption Intention of Consumers in Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Thị Bảo Thoa; Hoàng, Lê Kiên; Nguyễn, Thu Uyên; Nguyễn, Thị Uyên (2019)

  • Trong bối cảnh an toàn thực phẩm trở thành mối lo ngại hàng đầu của người tiêu dùng, Khoảng 50% đã từng nghe nói tới thuật ngữ “hữu cơ” nhưng lại không hiểu về nó, và chỉ khoảng 10% tổng số người tiêu dùng ở Hà Nội là có hiểu biết đúng/đầy đủ về thực phẩm hữu cơ (Ngô Minh Hải và Vũ Quỳnh Hoa, 2016) việc thiếu hiểu biết về thực phẩm hữu cơ sẽ dẫn đến khả năng người tiêu dùng hạn chế ý định tiêu dùng thực phẩm hữu cơ. Nghiên cứu này nhằm mục đích tìm ra các nhân tố ảnh hưởng theo hướng thúc đẩy hoặc cản trở ý định tiêu dùng sản phẩm hữu cơ của người tiêu dùng trên địa bàn thành phố Hà Nội, từ đó đề xuất các chương trình, chính sách nhằm giúp các nhà hoạch định chính sách cũng như...

  • Contributions of Collaborative Academic Programs on Developing Countries A Case Study of Master Program of Public Management .pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Hồng Sơn; Hoàng, Thị Bảo Thoa; Svärd, Sven-Erik; Phạm, Anh Tuấn (2012)

  • Since 2009, with a well designed curriculum, taught by high qualified lecturers from University of Economics and Business, Vietnam National University, Ha Noi (VNU-UEB) and Uppsala University (UU), Sweden, the Master program of Public Management (MPPM) - a joint training program between the two universities has been known as one of the most successful joint training programs in Hanoi in terms of high-quality and effective contributions in the on-going process of public sector reform in Vietnam. This paper studies the contributions of the collaborative academic programs on developing countries in term of capacity building for universities, increasing number of public servants holdi...

  • Contributions of Collaborative Academic Programs on Developing Countries - A Case Study of Master Program of Public Management.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Hồng Sơn; Hoàng, Thị Bảo Thoa; Svärd, Sven-Erik; Phạm, Anh Tuấn (2012)

  • This Scientific paper studies the contributions of the collaborative academic programs on developing countries in term of capacity building for universities, increasing number of public servants holding an international master degree trained in public management and contributions to Vietnams public sector reform which will increase transparency and promote anti-corruption efforts through public service officials for management positions. This Scientific paper also recommends conditions for a successful collaborative academic program including: the objectives of the program should be well defined for academic values, the collaborative programs should be organized well based on the laws...

  • TC_02755.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Thị Bảo Thoa (2013)

  • Bài viết tập trung phân tích thực trạng các hoạt động marketing của doanh nghiệp Việt Nam và đánh giá những ưu điểm cũng như hạn chếcủa các công cụ quảng cáo truyền thống, từ đó đềxuất một sốcông cụquảng cáo hiện đại mà doanh nghiệp có thểcân nhắc sửdụng để đạt được hiệu quảquảng cáo nhưý muốn, khi vấn đềngân quỹdành cho marketing nói chung và quảng cáo nói riêng hạn hẹp.

Browsing by Author Hoàng, Thị Bảo Thoa

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 5 of 5
  • Factors Affect Green Food Consumption Intention of Consumers in Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Thị Bảo Thoa; Hoàng, Lê Kiên; Nguyễn, Thu Uyên; Nguyễn, Thị Uyên (2019)

  • Trong bối cảnh an toàn thực phẩm trở thành mối lo ngại hàng đầu của người tiêu dùng, Khoảng 50% đã từng nghe nói tới thuật ngữ “hữu cơ” nhưng lại không hiểu về nó, và chỉ khoảng 10% tổng số người tiêu dùng ở Hà Nội là có hiểu biết đúng/đầy đủ về thực phẩm hữu cơ (Ngô Minh Hải và Vũ Quỳnh Hoa, 2016) việc thiếu hiểu biết về thực phẩm hữu cơ sẽ dẫn đến khả năng người tiêu dùng hạn chế ý định tiêu dùng thực phẩm hữu cơ. Nghiên cứu này nhằm mục đích tìm ra các nhân tố ảnh hưởng theo hướng thúc đẩy hoặc cản trở ý định tiêu dùng sản phẩm hữu cơ của người tiêu dùng trên địa bàn thành phố Hà Nội, từ đó đề xuất các chương trình, chính sách nhằm giúp các nhà hoạch định chính sách cũng như...

  • Contributions of Collaborative Academic Programs on Developing Countries A Case Study of Master Program of Public Management .pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Hồng Sơn; Hoàng, Thị Bảo Thoa; Svärd, Sven-Erik; Phạm, Anh Tuấn (2012)

  • Since 2009, with a well designed curriculum, taught by high qualified lecturers from University of Economics and Business, Vietnam National University, Ha Noi (VNU-UEB) and Uppsala University (UU), Sweden, the Master program of Public Management (MPPM) - a joint training program between the two universities has been known as one of the most successful joint training programs in Hanoi in terms of high-quality and effective contributions in the on-going process of public sector reform in Vietnam. This paper studies the contributions of the collaborative academic programs on developing countries in term of capacity building for universities, increasing number of public servants holdi...

  • Contributions of Collaborative Academic Programs on Developing Countries - A Case Study of Master Program of Public Management.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Hồng Sơn; Hoàng, Thị Bảo Thoa; Svärd, Sven-Erik; Phạm, Anh Tuấn (2012)

  • This Scientific paper studies the contributions of the collaborative academic programs on developing countries in term of capacity building for universities, increasing number of public servants holding an international master degree trained in public management and contributions to Vietnams public sector reform which will increase transparency and promote anti-corruption efforts through public service officials for management positions. This Scientific paper also recommends conditions for a successful collaborative academic program including: the objectives of the program should be well defined for academic values, the collaborative programs should be organized well based on the laws...

  • TC_02755.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Thị Bảo Thoa (2013)

  • Bài viết tập trung phân tích thực trạng các hoạt động marketing của doanh nghiệp Việt Nam và đánh giá những ưu điểm cũng như hạn chếcủa các công cụ quảng cáo truyền thống, từ đó đềxuất một sốcông cụquảng cáo hiện đại mà doanh nghiệp có thểcân nhắc sửdụng để đạt được hiệu quảquảng cáo nhưý muốn, khi vấn đềngân quỹdành cho marketing nói chung và quảng cáo nói riêng hạn hẹp.