Browsing by Author Phạm, Thị Ngọc Thanh

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 2 of 2
  • Prev
  • 1
  • Next
  • 04051001657.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Phạm, Thị Ngọc Thanh;  Advisor: Hoàng, Thị Hạnh (2020)

  • Luận văn nghiên cứu về góc nhìn của sinh viên không chuyên và giáo viên về sự im lặng của sinh viên trong quá trình tương tác với giáo viên trong lớp tiếng Anh tại một trường đại học ở Việt Nam. Nghiên cứu sử dụng phương pháp nghiên cứu định tính thông qua quan sát lớp học, phỏng vấn hồi cứu sử dụng video hỗ trợ và phỏng vấn bán cấu trúc với sự tham gia của 91 sinh viên không chuyên và 4 giáo viên tiếng Anh. Kết quả cho thấy sự im lặng của sinh viên không phải lúc nào cũng là rào cản đối với quá trình học. Sinh viên có thể chủ động chọn cách giữ im lặng trong lớp nếu như đó là phong cách hoặc thói quen học tập của họ, nhằm hỗ trợ cho việc học và hiểu tài liệu, gợi nhớ lại kiến thức c...

  • LV-A.GT200.pdf.jpg
  • Final Year Project (FYP)


  • Authors: Phạm, Thị Ngọc Thanh;  Advisor: Hoàng, Thị Hạnh (2015)

  • Classroom interactions in relation to intercultural communication constitute one of the important issues that have been drawn much attention to by researchers. This paper attempts to investigate the reflections of Power Distance, one of Hofstede’s cultural dimensions, in the teacher-student and student-student interactions in English lessons of high school. In this study, qualitative research design has been employed with the use of classroom observations, retrospective interviews and semi-structured debriefing sessions, and with the participation of 130 high school students and their English teachers. The research results reveal that in teacher-student interaction, high power distan...

Browsing by Author Phạm, Thị Ngọc Thanh

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 2 of 2
  • 04051001657.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Phạm, Thị Ngọc Thanh;  Advisor: Hoàng, Thị Hạnh (2020)

  • Luận văn nghiên cứu về góc nhìn của sinh viên không chuyên và giáo viên về sự im lặng của sinh viên trong quá trình tương tác với giáo viên trong lớp tiếng Anh tại một trường đại học ở Việt Nam. Nghiên cứu sử dụng phương pháp nghiên cứu định tính thông qua quan sát lớp học, phỏng vấn hồi cứu sử dụng video hỗ trợ và phỏng vấn bán cấu trúc với sự tham gia của 91 sinh viên không chuyên và 4 giáo viên tiếng Anh. Kết quả cho thấy sự im lặng của sinh viên không phải lúc nào cũng là rào cản đối với quá trình học. Sinh viên có thể chủ động chọn cách giữ im lặng trong lớp nếu như đó là phong cách hoặc thói quen học tập của họ, nhằm hỗ trợ cho việc học và hiểu tài liệu, gợi nhớ lại kiến thức c...

  • LV-A.GT200.pdf.jpg
  • Final Year Project (FYP)


  • Authors: Phạm, Thị Ngọc Thanh;  Advisor: Hoàng, Thị Hạnh (2015)

  • Classroom interactions in relation to intercultural communication constitute one of the important issues that have been drawn much attention to by researchers. This paper attempts to investigate the reflections of Power Distance, one of Hofstede’s cultural dimensions, in the teacher-student and student-student interactions in English lessons of high school. In this study, qualitative research design has been employed with the use of classroom observations, retrospective interviews and semi-structured debriefing sessions, and with the participation of 130 high school students and their English teachers. The research results reveal that in teacher-student interaction, high power distan...