Browsing by Author Lâm, Quang Đông

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 47
  • 04051000300_noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Phạm, Thị Quyên;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2010)

  • Electronic Resources; M.A. Thesis. English Linguistics -- University of languages and international studies. Vietnam National University, Hanoi, 2010; This thesis aims at exploring how power and ideology are achieved through language via the analysis of the speech “Women’s rights are Human rights” by Hillary Clinton using one of the Discourse Analysis approaches – Critical Discourse Analysis. Firstly, the thesis sets out the theoretical framework of CDA and the concepts of power and ideology and examines the importance of Systemic Functional Grammar (SFG) to CDA.

  • V_L2_00855_Noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Lâm, Quang Đông;  Advisor: Lê, Quang Thiêm, Người hướng dẫn; Vũ, Đức Nghiệu, Người hướng dẫn (2007)

  • 186 tr. + Tóm tắt + CD-ROM; Nêu cơ sở lý luận của luận án, phân tách các lớp nghĩa trong cấu trúc nghĩa biểu hiện của câu với vị từ trao/tặng, phân tích các đặc trưng của ba diễn tố ở các lớp nghĩa đó và chỉ ra các vai nghĩa cũng như tư cách của chúng. Khảo sát các điều kiện ngữ nghĩ (...); Electronic Resources; Luận án TS. Lý luận ngôn ngữ -- Trường Đại học Khoa học Xã hội Nhân văn. Đại học Quốc gia Hà Nội, 2007

  • item.jpg
  • Dissertation


  • Authors: Nguyễn, Diệu Linh;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2023)

  • Để đạt được những mục đích trên, nghiên cứu đặt ra các nhiệm vụ sau: (1) Hệ thống hóa các vấn đề liên quan đến chuyển di ngôn ngữ. Xác định khung lý thuyết có liên quan đến khía cạnh ngữ nghĩa mà luận án nghiên cứu (kết hợp từ cố định); (2) Xác định các căn cứ ngữ nghĩa và tương đồng ngữ nghĩa trên cơ sở so sánh đối chiếu các yếu tố liên quan giữa tiếng Anh và tiếng Việt; (3) Khảo sát, tổng hợp, phân loại các hiện tượng chuyển di thường xảy ra trong luận văn của các học viên cao học Việt Nam. Phân tích nguyên nhân gây ra các hiện tượng này trên cơ sở những khác biệt và tương đồng giữa hai ngôn ngữ.

  • 04051001047_Noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Lê, Văn Bằng;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2014; Wed Dec 3 11:03:03 2014)

  • It is a common knowledge that listening is an important language skill. However, in the reality, the teaching and learning English listening skill in Lê Lai high school, Thanh Hóa province is somehow troublesome. This study is to design supplementary activities to enhance the students’ listening skill after investigating problems of teaching English listening skills by two survey questionnaires for 40 eleventh-form students and the observation sheet for teachers of English. M.A Thesis English teaching methodology -- University of Languages and International Studies. Vietnam National University, Hanoi, 2014

  • 04051001351.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Dương, Thanh Hảo;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2016)

  • The purpose of the study is to investigate the TOEIC listening comprehension difficulties encountered by the second-year students at University of Economics and Business Administration, Thai Nguyen University, identify the factors that lead to such difficulties and suggest solutions to help students overcome these problems. To that end, the study seeks answers to the following research questions: 1. What difficulties do the second-year students at TUEBA face in the TOEIC listening test? 2. What causes such difficulties? 3. What strategies do these students often apply when taking TOEIC listening test?

  • 04051001647.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Nguyễn, Thị Ánh Nguyệt;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2019)

  • Bằng cách xem xét các tài liệu về nghe, nhà nghiên cứu, trước tiên, nhấn mạnh tầm quan trọng của kỹ năng nghe trong các lớp học tiếng Anh và, thứ hai, tiết lộ các yếu tố ảnh hưởng đến khả năng nghe hiểu của học sinh. Sau khi xem xét một số nghiên cứu, bài báo và tạp chí, danh sách các yếu tố ảnh hưởng đến kỹ năng nghe của học sinh đã được chọn làm khung lý thuyết của nghiên cứu này. Trong thời gian giảng dạy bằng cách sử dụng phương pháp giảng dạy thông thường, nhà nghiên cứu nhận ra rằng các sinh viên không quan tâm đến bài học nghe và khả năng nghe hiểu của họ thấp. Lý do cho điều này là phương pháp giảng dạy của giáo viên, đặc biệt là các hoạt động trước khi nghe. Các hoạt động tư...

  • 04051000943_noidung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Tạ, Thị Mai Hương;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2014)

  • This study is an attempt to uncover the intrinsic meanings of commonly used English professional titles in the management system of American joint-stock companies and look for their Vietnamese equivalents. In the study, the researcher investigates some American and Vietnamese companies’ organizational structures, as well as scans some job suggested websites to figure out and make a list of the common professional titles in English and Vietnamese language, centering upon the titles in the management system of a company; M.A. Thesis English Linguistics -- University of Languages and International Studies. Vietnam National University Hanoi, 2014

Browsing by Author Lâm, Quang Đông

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 47
  • 04051000300_noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Phạm, Thị Quyên;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2010)

  • Electronic Resources; M.A. Thesis. English Linguistics -- University of languages and international studies. Vietnam National University, Hanoi, 2010; This thesis aims at exploring how power and ideology are achieved through language via the analysis of the speech “Women’s rights are Human rights” by Hillary Clinton using one of the Discourse Analysis approaches – Critical Discourse Analysis. Firstly, the thesis sets out the theoretical framework of CDA and the concepts of power and ideology and examines the importance of Systemic Functional Grammar (SFG) to CDA.

  • V_L2_00855_Noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Lâm, Quang Đông;  Advisor: Lê, Quang Thiêm, Người hướng dẫn; Vũ, Đức Nghiệu, Người hướng dẫn (2007)

  • 186 tr. + Tóm tắt + CD-ROM; Nêu cơ sở lý luận của luận án, phân tách các lớp nghĩa trong cấu trúc nghĩa biểu hiện của câu với vị từ trao/tặng, phân tích các đặc trưng của ba diễn tố ở các lớp nghĩa đó và chỉ ra các vai nghĩa cũng như tư cách của chúng. Khảo sát các điều kiện ngữ nghĩ (...); Electronic Resources; Luận án TS. Lý luận ngôn ngữ -- Trường Đại học Khoa học Xã hội Nhân văn. Đại học Quốc gia Hà Nội, 2007

  • item.jpg
  • Dissertation


  • Authors: Nguyễn, Diệu Linh;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2023)

  • Để đạt được những mục đích trên, nghiên cứu đặt ra các nhiệm vụ sau: (1) Hệ thống hóa các vấn đề liên quan đến chuyển di ngôn ngữ. Xác định khung lý thuyết có liên quan đến khía cạnh ngữ nghĩa mà luận án nghiên cứu (kết hợp từ cố định); (2) Xác định các căn cứ ngữ nghĩa và tương đồng ngữ nghĩa trên cơ sở so sánh đối chiếu các yếu tố liên quan giữa tiếng Anh và tiếng Việt; (3) Khảo sát, tổng hợp, phân loại các hiện tượng chuyển di thường xảy ra trong luận văn của các học viên cao học Việt Nam. Phân tích nguyên nhân gây ra các hiện tượng này trên cơ sở những khác biệt và tương đồng giữa hai ngôn ngữ.

  • 04051001047_Noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Lê, Văn Bằng;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2014; Wed Dec 3 11:03:03 2014)

  • It is a common knowledge that listening is an important language skill. However, in the reality, the teaching and learning English listening skill in Lê Lai high school, Thanh Hóa province is somehow troublesome. This study is to design supplementary activities to enhance the students’ listening skill after investigating problems of teaching English listening skills by two survey questionnaires for 40 eleventh-form students and the observation sheet for teachers of English. M.A Thesis English teaching methodology -- University of Languages and International Studies. Vietnam National University, Hanoi, 2014

  • 04051001351.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Dương, Thanh Hảo;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2016)

  • The purpose of the study is to investigate the TOEIC listening comprehension difficulties encountered by the second-year students at University of Economics and Business Administration, Thai Nguyen University, identify the factors that lead to such difficulties and suggest solutions to help students overcome these problems. To that end, the study seeks answers to the following research questions: 1. What difficulties do the second-year students at TUEBA face in the TOEIC listening test? 2. What causes such difficulties? 3. What strategies do these students often apply when taking TOEIC listening test?

  • 04051001647.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Nguyễn, Thị Ánh Nguyệt;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2019)

  • Bằng cách xem xét các tài liệu về nghe, nhà nghiên cứu, trước tiên, nhấn mạnh tầm quan trọng của kỹ năng nghe trong các lớp học tiếng Anh và, thứ hai, tiết lộ các yếu tố ảnh hưởng đến khả năng nghe hiểu của học sinh. Sau khi xem xét một số nghiên cứu, bài báo và tạp chí, danh sách các yếu tố ảnh hưởng đến kỹ năng nghe của học sinh đã được chọn làm khung lý thuyết của nghiên cứu này. Trong thời gian giảng dạy bằng cách sử dụng phương pháp giảng dạy thông thường, nhà nghiên cứu nhận ra rằng các sinh viên không quan tâm đến bài học nghe và khả năng nghe hiểu của họ thấp. Lý do cho điều này là phương pháp giảng dạy của giáo viên, đặc biệt là các hoạt động trước khi nghe. Các hoạt động tư...

  • 04051000943_noidung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Tạ, Thị Mai Hương;  Advisor: Lâm, Quang Đông (2014)

  • This study is an attempt to uncover the intrinsic meanings of commonly used English professional titles in the management system of American joint-stock companies and look for their Vietnamese equivalents. In the study, the researcher investigates some American and Vietnamese companies’ organizational structures, as well as scans some job suggested websites to figure out and make a list of the common professional titles in English and Vietnamese language, centering upon the titles in the management system of a company; M.A. Thesis English Linguistics -- University of Languages and International Studies. Vietnam National University Hanoi, 2014