Browsing by Author Nguyễn, Phương Mai

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 37
  • 3.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Văn Hải; Nguyễn, Phương Mai (2014)

  • In recent decades, along with a deeper integration into the world economy, when Vietnamese enterprises have had to respect and comply with international competitive laws, the issue of corporate social responsibility (CSR) has drawn a lot of attention and become an essential requirement for enterprises today. However, many Vietnamese small and medium sized enterprises (SMEs) are still wandering around trying to find ways to implement CSR while at the same time they have to face a number of challenges such as low productivity, out-of-date technology, and limited financial and human resources. This paper presents the concept of lean manufacturing in CSR, and points out the arguments show...

  • item.jpg
  • Research project


  • Authors: - (2024)

  • Doanh nghiệp xây dựng có vai trò quan trọng trong nền kinh tế vì nó tạo ra cơ sở vật chất cho mọi hoạt động kinh tế. Nghiên cứu này đã phân tích bối cảnh chung của các doanh nghiệp xây dựng Việt Nam, làm rõ đặc điểm lao động trong các doanh nghiệp xây dựng. Nghiên cứu cũng phân tích thực trạng ĐMST trong doanh nghiệp xây dựng và chỉ ra các yếu tố môi trường làm việc ảnh hưởng đến hành vi đổi mới sáng tạo của người lao động. Về mặt lý thuyết, đề tài đã kiểm chứng lý thuyết phù hợp giữa con người và môi trường mở rộng (PEF) đồng thời hiệu chỉnh thang đo trong bối cảnh các doanh nghiệp xây dựng Việt Nam. Về mặt thực tiễn, hiện nay, doanh nghiệp xây dựng có tốc độ tiếp nhận công n...

  • item.jpg
  • Thesis


  • Authors: Cao, Thế Huy;  Advisor: Nguyễn, Phương Mai (2023)

  • Xác định các nhân tố ảnh hƣởng đến ý định mua sắm trực tuyến trên Shopee của giới trẻ tại TP. Hà Nội. Đánh giá tác động của các nhân tố ảnh hƣởng đến ý định mua sắm trực tuyến trên Shopee của giới trẻ tại TP. Hà Nội. Đề xuất giải pháp cho doanh nghiệp Shopee nhằm điều chỉnh đáp ứng tốt hơn nhu cầu khách hàng và thúc đẩy hành vi mua sắm trực tuyến của giới trẻ.

  • Factors Affecting Students’s Intention of Borrowing Consumer Credit in Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Phương Mai; Lưu, Thị Minh Ngọc; Trần, Hoàng Dũng (2019)

  • Nghiên cứu này được thực hiện nhằm khám phá và kiểm chứng các yếu tố tác động đến ý định vay tiêu dùng của sinh viên trong bối cảnh thị trường tài chính tiêu dùng đang phát triển rất sôi động trong những năm gần đây. Dựa trên kết quả phân tích số liệu khảo sát 225 sinh viên trên địa bàn Hà Nội, nghiên cứu cho thấy, thái độ và ảnh hưởng của người thân là hai yếu tố cơ bản ảnh hưởng đến ý định vay tiêu dùng của sinh viên, trong đó thái độ là yếu tố chủ chốt. Trong khi đó, thái độ lại được quyết định bởi nhận thức sự hữu ích và nhận thức sự tiện dụng đối với việc vay tiêu dùng với các biến số thể hiện đặc điểm của sản phẩm vay tiêu dùng như lãi suất, thời gian hoàn trả khoản vay, chương...

  • 01050004270.pdf.jpg
  • Theses


  • Authors: Nguyễn, Phương Mai;  Advisor: Nguyễn, Việt Tuyên (2018)

  • Chế tạo cấu trúc bán dẫn PbS và ZnO. Nghiên cứu khả năng ứng dụng của vật liệu đã chế tạo, cụ thể là sử dụng hạt nano PbS để xác định nồng độ glucose trong dung dịch bằng hai phƣơng pháp điện hóa và vật liệu nano ZnO/Au tăng cường tín hiệu Raman.

  • TC_02745.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Văn Hải; Nguyễn, Phương Mai (2013)

  • Along with a variety of actions to protect the environment, environmentally preferable purchasing (EPP), often referred to as “green purchasing”, has been an emerging trend over recent decades all over the world. This trend is considered as a strategic alternative for all stakeholders in society to promote the sustainable development of the global production chain with the active involvement of consumers. Research in many countries reveals the fact that although consumers today are more frequently encouraged to behave in afriendly manner towards the environment through making home improvements, saving energy, orpurchasing environmentally friendly products, many consumers...

  • TC_02749.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Văn Hải; Nguyễn, Phương Mai (2013)

  • Along with a variety of actions to protect the environment, environmentally preferable purchasing (EPP), often referred to as “green purchasing”, has been an emerging trend over recent decades all over the world. This trend is considered as a strategic alternative for all stakeholders in society to promote the sustainable development of the global production chain with the active involvement of consumers. Research in many countries reveals the fact that although consumers today are more frequently encouraged to behave in afriendly manner towards the environment through making home improvements, saving energy, orpurchasing environmentally friendly products, many consumers have n...

  • Environmental Awareness and Attitude of Vietnamese Consumers Towards Green Purchasing.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Văn Hải; Nguyễn, Phương Mai (2013)

  • This paper explores the environmental awareness of Vietnamese consumers, their understanding of ecoproducts and attitude towards green purchasing through a questionnaire survey in three big cities of Vietnam - Hanoi, Ho Chi Minh City and Da Nang. Findings from the survey reveal that consumers with a high level of education are more concerned about environmental issues and have a sufficient knowledge of eco-products and green purchasing. Furthermore, the study also indicates that those highly environmentally conscious consumers have positive attitudes toward green purchasing and are extremely willing to practice it in the future. Therefore, some recommendations are proposed to foster g...

  • 00050010192.pdf.jpg
  • Theses


  • Authors: Đinh, Thị Bích Xuân;  Advisor: Nguyễn, Phương Mai (2019)

  • Hệ thống hóa cơ sở lý luận về kiểm soát nội bộ trong doanh nghiệp. Đánh giá thực trạng nhận thức và việc thực hiện hoạt động kiểm soát nội bộ trong các DNNVV trên địa bàn Hà Nội. Đề xuất một số giải pháp thúc đẩy hoạt động kiểm soát nội bộ trong các DNNVV trên địa bàn Hà Nội

  • TC_02770.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Phương Mai (2013)

  • Since Vietnam joined the World Trade Organization in 2006, domestic enterprises have to operate in a more fiercely competitive market, which put significant pressures on them to find ways to do business in a more sustainable and social responsible manner. In such a context, implementing corporate social responsibility (CSR) can be an important step on the way towards fostering sustainable business for Vietnamese enterprises. However, literature review has not shown much evidence of how Vietnamese enterprises, particularly SMEs are implementing CSR, and which CSR issues are mostly concerned. This paper explores the current CSR practices and future focus on CSR issues of...

  • Job Motivation of Communal Public Servants An Empirical Study in Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Phương Mai; Hoàng, Văn Hảo (2015)

  • In the administration system of Vietnam, the communal government is the lowest level but it has a very important role. Communal servants are the key factor that determines the efficiency and effectiveness of the public administrative system at the grassroots level. The results of their civil service, in turn, depend mostly on their moral qualities, expertise, responsibility, attitude and job motivation. Hanoi is the capital of Vietnam with different characteristics from other provinces in the country. These characteristics significantly influence the job motivation of the civil public servants. This paper presents the results of an empirical study in My Duc district, Ha...

  • 4d.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Đặng, Thị Hương; Lưu, Thị Minh Ngọc; Nguyễn, Phương Mai (2020)

  • Mạng xã hội đang ngày càng phát triển và tác động mạnh mẽ đến hoạt động bán lẻ của các doanh nghiệp Việt Nam. Với những lợi thế của việc ứng dụng mạng xã hội vào kinh doanh, hình thức kinh doanh bán lẻ trực tuyến trở nên phổ biến và mang lại hiệu quả. Dựa trên cơ sở tổng hợp lý thuyết về mạng xã hội và mô hình liên quan đến hành vi chấp nhận công nghệ của doanh nghiệp (mô hình TAM và mô hình TOE), bài viết đề xuất mô hình nghiên cứu về các yếu tố ảnh hưởng đến ứng dụng mạng xã hội vào kinh doanh bán lẻ tại Việt Nam.

  • Motivations-for-entrepreneurship-of-students-in-Vietnam-1528-2686-26-S1-3741.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Đinh, Văn Toàn; Nguyễn, Phương Mai; Nguyễn, Trúc Lê; Hoàng, Thị Cẩm Thương (2020)

  • Entrepreneurship, as an engine for economic growth, has drawn much attention in these recent decades worldwide. Numerous studies have examined factors affecting entrepreneurial attitudes and intention in a variety of geographical contexts. However, a few studies use Maslow’s hierarchy of needs theory as a theoretical background to explain the motivations for entrepreneurship. Therefore, this paper fills in the gap in the existing literature of motivations and entrepreneurship. A research model was adapted from related work to test the influence of deficiency-need motivations and growth-need motivation on the entrepreneurial intention of Vietnamese young people. Based on the data from ...

  • item.jpg
  • Conference Paper


  • Authors: Lưu, Thị Minh Ngọc; Đào, Phú Quý; Nguyễn, Phương Mai (2021)

  • Sự phát triển mạnh mẽ khoa học công nghệ, công nghệ thông tin và thương mại điện tử đã ảnh hưởng mạnh mẽ đến mọi góc cạnh của đời sống xã hội nói chung và hoạt động kinh tế nói riêng. Đối với các doanh nghiệp, công nghệ thông tin đã và đang thay đổi mạnh mẽ, nhanh chóng phương thức tiến hành hoạt động kinh doanh, thay đổi cơ bản các chiến lược kinh doanh, thay đổi cách mà công ty giao dịch với công ty khác, với khách hàng và trong nội bộ công ty. Thương mại điện tử trở thành một xu hướng tất yếu khi nhu cầu của thương mại mạng xã hội, mua hàng trực tuyến qua các trang mạng xã hội như Facebook, Instagram hay Zalo đang ngày một gia tăng. Nghiên cứu này tập trung tổng quan các mô hình ng...

  • item.jpg
  • Conference Paper


  • Authors: Đàm, Thị Hà; Quang, Trâm Anh; Nguyễn, Phương Mai; Phan, Thanh Thủy; Phùng, Thị Trang;  Advisor: Tăng, Thị Thùy (2020)

  • Sinh viên hiện đại không thể nào thiếu được những kỹ năng học tập tự chủ. Khi yêu cầu xã hội tăng, kéo theo yêu cầu của người học cũng tăng số lượng tiết học trên lớp ít đi thì tầm quan trọng của tự học tăng nhanh và cực kì quan trọng. Trong điều kiện như vậy lượng kiến thức sinh viên tiếp thu được ở trường sẽ không đủ, thời gian thực hành không có và bắt buộc họ phải tự giác học tập thêm từ nhiều nguồn khác nhau trong gia đình hay trong cuộc sống. Dạy học tại Đại học là dạy cách học, cách tự học để người học học suốt đời. Trong thời kì đổi mới như vậy, sinh viên phải tự trang bị cho mình những kiến thức, kỹ năng cần thiết, sinh viên phải nỗ lực, giành nhiều thời gian cho tự học, tự n...

Browsing by Author Nguyễn, Phương Mai

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 37
  • 3.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Văn Hải; Nguyễn, Phương Mai (2014)

  • In recent decades, along with a deeper integration into the world economy, when Vietnamese enterprises have had to respect and comply with international competitive laws, the issue of corporate social responsibility (CSR) has drawn a lot of attention and become an essential requirement for enterprises today. However, many Vietnamese small and medium sized enterprises (SMEs) are still wandering around trying to find ways to implement CSR while at the same time they have to face a number of challenges such as low productivity, out-of-date technology, and limited financial and human resources. This paper presents the concept of lean manufacturing in CSR, and points out the arguments show...

  • item.jpg
  • Research project


  • Authors: - (2024)

  • Doanh nghiệp xây dựng có vai trò quan trọng trong nền kinh tế vì nó tạo ra cơ sở vật chất cho mọi hoạt động kinh tế. Nghiên cứu này đã phân tích bối cảnh chung của các doanh nghiệp xây dựng Việt Nam, làm rõ đặc điểm lao động trong các doanh nghiệp xây dựng. Nghiên cứu cũng phân tích thực trạng ĐMST trong doanh nghiệp xây dựng và chỉ ra các yếu tố môi trường làm việc ảnh hưởng đến hành vi đổi mới sáng tạo của người lao động. Về mặt lý thuyết, đề tài đã kiểm chứng lý thuyết phù hợp giữa con người và môi trường mở rộng (PEF) đồng thời hiệu chỉnh thang đo trong bối cảnh các doanh nghiệp xây dựng Việt Nam. Về mặt thực tiễn, hiện nay, doanh nghiệp xây dựng có tốc độ tiếp nhận công n...

  • item.jpg
  • Thesis


  • Authors: Cao, Thế Huy;  Advisor: Nguyễn, Phương Mai (2023)

  • Xác định các nhân tố ảnh hƣởng đến ý định mua sắm trực tuyến trên Shopee của giới trẻ tại TP. Hà Nội. Đánh giá tác động của các nhân tố ảnh hƣởng đến ý định mua sắm trực tuyến trên Shopee của giới trẻ tại TP. Hà Nội. Đề xuất giải pháp cho doanh nghiệp Shopee nhằm điều chỉnh đáp ứng tốt hơn nhu cầu khách hàng và thúc đẩy hành vi mua sắm trực tuyến của giới trẻ.

  • Factors Affecting Students’s Intention of Borrowing Consumer Credit in Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Phương Mai; Lưu, Thị Minh Ngọc; Trần, Hoàng Dũng (2019)

  • Nghiên cứu này được thực hiện nhằm khám phá và kiểm chứng các yếu tố tác động đến ý định vay tiêu dùng của sinh viên trong bối cảnh thị trường tài chính tiêu dùng đang phát triển rất sôi động trong những năm gần đây. Dựa trên kết quả phân tích số liệu khảo sát 225 sinh viên trên địa bàn Hà Nội, nghiên cứu cho thấy, thái độ và ảnh hưởng của người thân là hai yếu tố cơ bản ảnh hưởng đến ý định vay tiêu dùng của sinh viên, trong đó thái độ là yếu tố chủ chốt. Trong khi đó, thái độ lại được quyết định bởi nhận thức sự hữu ích và nhận thức sự tiện dụng đối với việc vay tiêu dùng với các biến số thể hiện đặc điểm của sản phẩm vay tiêu dùng như lãi suất, thời gian hoàn trả khoản vay, chương...

  • 01050004270.pdf.jpg
  • Theses


  • Authors: Nguyễn, Phương Mai;  Advisor: Nguyễn, Việt Tuyên (2018)

  • Chế tạo cấu trúc bán dẫn PbS và ZnO. Nghiên cứu khả năng ứng dụng của vật liệu đã chế tạo, cụ thể là sử dụng hạt nano PbS để xác định nồng độ glucose trong dung dịch bằng hai phƣơng pháp điện hóa và vật liệu nano ZnO/Au tăng cường tín hiệu Raman.

  • TC_02745.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Văn Hải; Nguyễn, Phương Mai (2013)

  • Along with a variety of actions to protect the environment, environmentally preferable purchasing (EPP), often referred to as “green purchasing”, has been an emerging trend over recent decades all over the world. This trend is considered as a strategic alternative for all stakeholders in society to promote the sustainable development of the global production chain with the active involvement of consumers. Research in many countries reveals the fact that although consumers today are more frequently encouraged to behave in afriendly manner towards the environment through making home improvements, saving energy, orpurchasing environmentally friendly products, many consumers...

  • TC_02749.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Văn Hải; Nguyễn, Phương Mai (2013)

  • Along with a variety of actions to protect the environment, environmentally preferable purchasing (EPP), often referred to as “green purchasing”, has been an emerging trend over recent decades all over the world. This trend is considered as a strategic alternative for all stakeholders in society to promote the sustainable development of the global production chain with the active involvement of consumers. Research in many countries reveals the fact that although consumers today are more frequently encouraged to behave in afriendly manner towards the environment through making home improvements, saving energy, orpurchasing environmentally friendly products, many consumers have n...

  • Environmental Awareness and Attitude of Vietnamese Consumers Towards Green Purchasing.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Hoàng, Văn Hải; Nguyễn, Phương Mai (2013)

  • This paper explores the environmental awareness of Vietnamese consumers, their understanding of ecoproducts and attitude towards green purchasing through a questionnaire survey in three big cities of Vietnam - Hanoi, Ho Chi Minh City and Da Nang. Findings from the survey reveal that consumers with a high level of education are more concerned about environmental issues and have a sufficient knowledge of eco-products and green purchasing. Furthermore, the study also indicates that those highly environmentally conscious consumers have positive attitudes toward green purchasing and are extremely willing to practice it in the future. Therefore, some recommendations are proposed to foster g...

  • 00050010192.pdf.jpg
  • Theses


  • Authors: Đinh, Thị Bích Xuân;  Advisor: Nguyễn, Phương Mai (2019)

  • Hệ thống hóa cơ sở lý luận về kiểm soát nội bộ trong doanh nghiệp. Đánh giá thực trạng nhận thức và việc thực hiện hoạt động kiểm soát nội bộ trong các DNNVV trên địa bàn Hà Nội. Đề xuất một số giải pháp thúc đẩy hoạt động kiểm soát nội bộ trong các DNNVV trên địa bàn Hà Nội

  • TC_02770.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Phương Mai (2013)

  • Since Vietnam joined the World Trade Organization in 2006, domestic enterprises have to operate in a more fiercely competitive market, which put significant pressures on them to find ways to do business in a more sustainable and social responsible manner. In such a context, implementing corporate social responsibility (CSR) can be an important step on the way towards fostering sustainable business for Vietnamese enterprises. However, literature review has not shown much evidence of how Vietnamese enterprises, particularly SMEs are implementing CSR, and which CSR issues are mostly concerned. This paper explores the current CSR practices and future focus on CSR issues of...

  • Job Motivation of Communal Public Servants An Empirical Study in Hanoi.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Nguyễn, Phương Mai; Hoàng, Văn Hảo (2015)

  • In the administration system of Vietnam, the communal government is the lowest level but it has a very important role. Communal servants are the key factor that determines the efficiency and effectiveness of the public administrative system at the grassroots level. The results of their civil service, in turn, depend mostly on their moral qualities, expertise, responsibility, attitude and job motivation. Hanoi is the capital of Vietnam with different characteristics from other provinces in the country. These characteristics significantly influence the job motivation of the civil public servants. This paper presents the results of an empirical study in My Duc district, Ha...

  • 4d.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Đặng, Thị Hương; Lưu, Thị Minh Ngọc; Nguyễn, Phương Mai (2020)

  • Mạng xã hội đang ngày càng phát triển và tác động mạnh mẽ đến hoạt động bán lẻ của các doanh nghiệp Việt Nam. Với những lợi thế của việc ứng dụng mạng xã hội vào kinh doanh, hình thức kinh doanh bán lẻ trực tuyến trở nên phổ biến và mang lại hiệu quả. Dựa trên cơ sở tổng hợp lý thuyết về mạng xã hội và mô hình liên quan đến hành vi chấp nhận công nghệ của doanh nghiệp (mô hình TAM và mô hình TOE), bài viết đề xuất mô hình nghiên cứu về các yếu tố ảnh hưởng đến ứng dụng mạng xã hội vào kinh doanh bán lẻ tại Việt Nam.

  • Motivations-for-entrepreneurship-of-students-in-Vietnam-1528-2686-26-S1-3741.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Đinh, Văn Toàn; Nguyễn, Phương Mai; Nguyễn, Trúc Lê; Hoàng, Thị Cẩm Thương (2020)

  • Entrepreneurship, as an engine for economic growth, has drawn much attention in these recent decades worldwide. Numerous studies have examined factors affecting entrepreneurial attitudes and intention in a variety of geographical contexts. However, a few studies use Maslow’s hierarchy of needs theory as a theoretical background to explain the motivations for entrepreneurship. Therefore, this paper fills in the gap in the existing literature of motivations and entrepreneurship. A research model was adapted from related work to test the influence of deficiency-need motivations and growth-need motivation on the entrepreneurial intention of Vietnamese young people. Based on the data from ...

  • item.jpg
  • Conference Paper


  • Authors: Lưu, Thị Minh Ngọc; Đào, Phú Quý; Nguyễn, Phương Mai (2021)

  • Sự phát triển mạnh mẽ khoa học công nghệ, công nghệ thông tin và thương mại điện tử đã ảnh hưởng mạnh mẽ đến mọi góc cạnh của đời sống xã hội nói chung và hoạt động kinh tế nói riêng. Đối với các doanh nghiệp, công nghệ thông tin đã và đang thay đổi mạnh mẽ, nhanh chóng phương thức tiến hành hoạt động kinh doanh, thay đổi cơ bản các chiến lược kinh doanh, thay đổi cách mà công ty giao dịch với công ty khác, với khách hàng và trong nội bộ công ty. Thương mại điện tử trở thành một xu hướng tất yếu khi nhu cầu của thương mại mạng xã hội, mua hàng trực tuyến qua các trang mạng xã hội như Facebook, Instagram hay Zalo đang ngày một gia tăng. Nghiên cứu này tập trung tổng quan các mô hình ng...

  • item.jpg
  • Conference Paper


  • Authors: Đàm, Thị Hà; Quang, Trâm Anh; Nguyễn, Phương Mai; Phan, Thanh Thủy; Phùng, Thị Trang;  Advisor: Tăng, Thị Thùy (2020)

  • Sinh viên hiện đại không thể nào thiếu được những kỹ năng học tập tự chủ. Khi yêu cầu xã hội tăng, kéo theo yêu cầu của người học cũng tăng số lượng tiết học trên lớp ít đi thì tầm quan trọng của tự học tăng nhanh và cực kì quan trọng. Trong điều kiện như vậy lượng kiến thức sinh viên tiếp thu được ở trường sẽ không đủ, thời gian thực hành không có và bắt buộc họ phải tự giác học tập thêm từ nhiều nguồn khác nhau trong gia đình hay trong cuộc sống. Dạy học tại Đại học là dạy cách học, cách tự học để người học học suốt đời. Trong thời kì đổi mới như vậy, sinh viên phải tự trang bị cho mình những kiến thức, kỹ năng cần thiết, sinh viên phải nỗ lực, giành nhiều thời gian cho tự học, tự n...