- Thesis
Authors: Nguyễn, Phương Nga; Advisor: Nguyễn, Thị Ngọc Quỳnh (2021) - The research aims to find out English teachers’ perceptions of applying the “Cambridge English Scales” for young learners (YLE) at an international primary school in Vietnam. Twenty-three Englishteachers were involved in the research. In the school, students weremostly from six to eleven years old, and they were supposedtoachieve Cambridge certificates for young learners (Starters, Movers, and Flyers). To meet the outcome standards, the school providedstudents with Cambridge curriculum and students had twelveEnglish lessons with foreign teachers and three English lessons withVietnamese teachers in a week. The research selected feedbacks onYLE adoption from teachers. The research follo...
|
- -
Authors: Nguyễn, Thị Lựu; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2014; 2015-05-29) - In recent time, there has been an increasing number of those who want to sit a
TOEIC test to get a desirable score for their college graduation or job application in
Vietnam. This has resulted in the fact that many English centers have included
TOEIC preparation courses in their training program. These centers usually state
strongly about the effectiveness of their TOEIC preparation classes; however, there
has been little investigation on this so far. This study is intended to explore the
improve
ments made by TOEIC learners in terms of (1) their test
-
taking strategies,
and (2) their test scores.
The participants selected for the study included ...
|
- -
Authors: Nguyễn, Thị Hà Phương; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2015) - Teaching and learning English effectively depends on many factors among which motivation is considered as an important one. The question how to keep English learners motivated especially in English speaking lessons is not easy to answer. This study was conducted to investigate the situation of using oral presentation activities to motivate second-year students at Hanoi University of Business and Technology in English speaking lessons. Survey questionnaires for teachers and students were employed to find outthe answers for the research questions. Based on the findings of the research it was revealed that oral presentation acitivites were applied in English speaking lesso...
|
- Thesis
Authors: Nguyễn, Thị Mai Hương; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2013) - -
|
- -
Authors: Nguyễn, Thị Thanh Hằng; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2015) - Hanoi University of Industry (hereafter HaUI) is known as a multidisciplinary school which has contributed significantly to the training of the technical labor force for the development of the Vietnamese industry. Hence, along with general English-training courses, English for Specific Purposes (hereafter ESP) courses that has attracted much attention from students at this university. For ESP-training context at HaUI, though ESP reading strategies have long been implemented and applied in its programs, nevertheless, up to now, there is no in-depth study to assess the effectiveness of the ESP reading strategies yet. Therefore, this study is carried out to evaluate theteaching ESP ...
|
- Image
Authors: Trần, Thị Phương; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2016) - The present study aims to investigate speaking-in-class anxiety with the main focus on the second-year English-majored students at the School of Foreign Languages, Thai Nguyen university. The specific objectives of the present study are: To examine the levels of speaking-in-class anxiety experienced by the second-year English-majored students at School of Foreign Languages, Thai Nguyen University. To investigate the types of in-class activities which cause the most anxiety to students and which reduce students‟ anxiety. To suggest what teachers‟ behaviors and characteristics can reduce students‟ anxiety in English speaking classroom. The three research questions this study aims to ad...
|
- Dissertation
Authors: Nguyễn, Thị Hiền; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2022) - Nghiên cứu những ảnh hƣởng của chuẩn nghề nghiệp đến nhận thức về
phẩm chất và năng lực nghề nghiệp của GVMN. Từ đó, chỉ rõ: dƣới ảnh hƣởng
của chuẩn nghề nghiệp, mỗi GVMN đã có những thay đổi về nhận thức và
những tác động của sự thay đổi đó đến hoạt động tự rèn luyện phát triển của GV.
|
- Thesis
Authors: Trần, Văn Nhị; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2017) - Trên cơ sở tổng quan về những vấn đề lí luận và thực tiễn, tác giả đã nêu ra được các luận điểm khác nhau của nhiều nhà nghiên cứu đi trước để tổng hợp thành cơ sở lý luận, khung nghiên cứu của đề tài.
Đề tài tập trung vào nghiên cứu ảnh hưởng của chuẩn đầu ra đến hoạt động giảng dạy tại Học viện Kỹ thuật quân sự, thông qua việc nghiên cứu ảnh hưởng của chuẩn đầu ra hệ kỹ sư dân sự đến hoạt động giảng dạy của các giảng viên giảng dạy các môn chuyên ngành có thâm niên công tác từ 8 năm trở lên của 6 khoa tại Học viện Kỹ thuật quân sự
|
- Thesis
Authors: Trần, Thị Ái Hoa; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2017) - Using humour in tourism by telling English jokes to English-speaking
tourists in guided trips is a much needed capacity for Vietnamese tour guides.
Vietnamese EFL tour guide students, therefore, need to be trained and qualified
with this capacity for their tour guiding job. This study is an attempt to help develop
Vietnamese EFL tour guide students‘ ability to make sense of humour in English
jokes (defined as being able to understand and retell jokes in English to appropriate
audience in appropriate situations) through the use of authentic materials to enable
them to appropriately use humour in their tourguiding with particular reference to
English-speaking tourists
|
- Thesis
Authors: Nguyễn, Phương Nga; Advisor: Nguyễn, Mạnh Tuân, người hướng dẫn (2010) - Electronic Resources; 94 tr. + CD-ROM; Luận văn ThS. Quản trị kinh doanh -- Trường Đai học Kinh tế. Đại học Quốc gia Hà Nội, 2010; Chương 1: Cơ sở lý luận về thị trường và mở rộng thị trường tiêu thụ sản phẩm của doanh nghiệp. Chương 2: Thực trạng về thị trường tiêu thụ sản phẩm tại công ty TNHH NN một thành viên giày Thượng Đình. Chương 3: Phương hướng và một số giải pháp nhằm mở rộn (...)
|
- Other
Authors: Nguyễn, Công Khanh; Bùi, Trung Kiên; Nguyễn, Phương Nga; Đào, Thị Oanh (2005) - Đề tài nghiên cứu đo lường chỉ số thông minh IQ của sinh viên các khoa thuộc các trường Đại học Khoa học xã hội và nhân văn, Đại học khoa học Tự nhiên, Đại học Sư phạm ngoại ngữ, Cử nhân tài năng thuộc ĐHQGHN nhằm tìm ra những điểm khác biệt, điểm mạnh, điểm yếu, những nhân tố ảnh hưởng đến sự phát triển tiềm năng về trí tuệ của họ. Trên cơ sở đó đề xuất các giải pháp cho việc tuyển chọn, đào tạo, bồi dưỡng, phát triển tiềm năng trí tuệ của sinh viên
|
- Thesis
Authors: Trịnh, Thị Vũ Lê; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2013) - Nghiên cứu các quan niệm về văn hóa chất lượng trong trường đại học. Nghiên cứu một số yếu tố nền tảng văn hóa chất lượng trong trường đại học, gồm: chiến lược phát triển của trường đại học; mô hình cơ cấu tổ chức; quá trình đánh giá nội bộ và thu thập thô (...); Luận văn ThS. Đo lường và đánh giá trong giáo dục (Chuyên ngành đào tạo thí điểm) -- Viện Đảm bảo chất lượng giáo dục. Đại học Quốc gia Hà Nội, 2013; Electronic Resources
|
- Other
Authors: Nguyễn, Đức Chính; Nguyễn, Phương Nga (2006) - -
|
- Dissertation
Authors: Đinh, Thị Phương Hoa; Advisor: Nguyễn, Phương Nga; Phạm, Lê Hòa (2021) - Nghiên cứu cơ sở lý thuyết về tác động, chính sách ngoại ngữ, tác động của chính sách ngoại ngữ và đề thi ngoại ngữ, năng lực và chuẩn đầu ra ngoại ngữ, Khung năng lực ngoại ngữ, KNLNNVN, tài liệu giảng dạy, hoạt động dạy và học Tiếng Anh, kiểm tra đánh giá trong hoạt động dạy và học Tiếng Anh. Nghiên cứu phân tích và đối sánh thực trạng về hoạt động dạy học Tiếng Anh trước và sau khi khi có tác động của KNLNNVN hiện hành đến: văn bản do Trường ban hành liên quan đến hoạt động dạy và học tiếng Anh, hoạt động dạy tiếng Anh, và (iii) hoạt động học tiếng Anh tại Trường ĐHSPNTTW. Đề xuất khuyến nghị đổi mới theo KNLNNVN về (1) chính sách đào tạo Tiếng Anh; (2) nội dung giảng dạy, phương...
|
- -
Authors: Nguyễn, Chung Bảo Nguyên; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2016) - Chương 1: Cơ sở lý luận và tổng quan của việc xây dựng tiêu chí đánh giá chương trình bồi dưỡng cán bộ quản lý trường phổ thông. Chương 2: Phương pháp nghiên cứu và kết quả khảo sát. Chương 3: Bộ tiêu chí đánh giá văn bản chương trình bồi dưỡng CBQL trường phổ thông và kết quả thử nghiệm.
|
- Thesis
Authors: Bùi, Thành Ninh; Advisor: Nguyễn, Phương Nga (2021) - Điểm tuyển sinh đầu vào có mối tương quan thuận với kết quả học tập năm nhất của sinh viên. Có nghĩa là những sinh viên có điểm đầu vào cao thì thường có kết quả học tập năm nhất cao. Tuy nhiên môi tương quan này ở mức độ yếu. Nói các khác, những sinh viên có điểm trung bình năm nhất cao không phải đều có điểm tuyển sinh cao. Không có sự khác nhau về kết quả học tập năm nhất giữa các nhóm sinh viên có tiêu chí tuyển sinh đầu vào khác nhau. Các yếu tố ảnh hưởng đến kết quả học tập năm nhất theo góc nhìn đánh giá của các giảng viên trực tiếp giảng dạy : phương pháp học tập, ý thức và thái độ học tập của sinh viên, mục tiêu học tập, môi trường học tập thay đổi, thói quen sinh hoạt, lối s...
|