Browsing by Author Trần, Thị Thu Hiền

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 54
  • 04051001124.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Triệu, Ngọc Tuân;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2014)

  • Đề tài này tập chung vào nghiên cứu các chiến lược áp dụng đa phương tiện vào giảng dạy phát âm cho học viên trình độ pre-intermediate tại trung tâm Anh ngữ Crazy Ones (COEC). Tác giả nhận thấy tất cả học viên đều tin vào tầm quan trọng của phát âm trong giao tiếp. Tuy nhiên, học viên không hài lòng với các bài học phát âm bởi những hoạt động trên lớp thiếu hấp dẫn và cơ hội luyện tập. Hơn nữa, mặc dù có áp dụng đa phương tiện vào giảng dạy phát âm nhưng giáo viên vẫn chưa chuẩn bị tốt bởi vì họ chưa có sự đa dạng về các công cụ đa phương tiện và thiếu các hoạt động hiệu quả. Dựa vào kết quả thu được, nhiều gợi ý đã được đưa ra với mong muốn cải thiện việc dạy và học ngữ âm tại COEC ...

  • 04051001143_noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Lê, Thị Hồng Vinh;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2014)

  • The present study aimed at exploring writing strategies employed by the eleventh graders at Huu Lung Upper Secondary School (HLUSS). Participants were eighty eleventh graders identified as successful and unsuccessful writers. The data for the study was gathered utilizing questionnaire and interview. Oxford’s theory (1990) and Petric Czarl’s writing strategy questionnaire (2003) were used to formulate students’ writing strategies. The data wa s analyzed using descriptive statistics and SPSS 16.0 software. The findings of this study revealed that twelve writing strategies were used at the highest degree by eleventh graders at HLUSS in which while - writing ones...

  • item.jpg
  • Thesis


  • Authors: Trần, Thị Thu Hiền;  Advisor: Phạm, Thị Thanh Hòa (2023)

  • Hệ thống hóa lý luận về ANTC trong doanh nghiệp. Nghiên cứu thực trạng ANTC tại công ty TNHH IMC Group, phân tích và đánh giá những kết quả đã đạt đƣợc, những hạn chế và chỉ ra các nguyên nhân của thực trạng đó. Đề xuất một số giải pháp nhằm đảm bảo ANTC tại công ty TNHH IMC Group.

  • Protection of Human Rights of the Accused in the Process of Criminal Investigatio.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Trần, Thị Thu Hiền (2019)

  • Điều tra trong tố tụng hình sự (TTHS) được xem là giai đoạn xung yếu ở khía cạnh bảo đảm quyền con người. Trong giai đoạn này, bị can là đối tượng yếu thế nhất cần được quan tâm, bảo vệ. Vì vậy, bài viết tập trung làm rõ các khía cạnh pháp lí khoa học về bảo đảm quyền con người của bị can trong giai đoạn điều tra vụ án hình sự, chỉ ra một số vấn đề hạn chế, vướng mắc trong quy định của Bộ luật TTHS năm 2015, đưa ra các giải pháp về pháp luật nhằm tăng cường bảo đảm quyền con người của người bị can trong giai đoạn điều tra vụ án hình sự.

  • 05050003790.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Trần, Thị Thu Hiền;  Advisor: Lê, Kim Long (2020)

  • Làm sáng tỏ cơ sở lí luận của việc đổi mới phương pháp dạy học và sử dụng hoạt động trải nghiệm trong dạy học hóa học. Điều tra thực trạng việc vận dụng hoạt động trải nghiệm trong dạy học bộ môn Hóa học ở một số trường THPT tại Chương Mỹ - Hà Nội. Xác định những yêu cầu và xây dựng quy trình tổ chức, thiết kế kế hoạch hoạt động trải nghiệm trong bài học lí thuyết mới, bài luyện tập, bài thực hành và trong tổ chức hoạt động ngoại khóa bộ môn Hóa học.

  • 04051001645.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Đào, Thị Hoa;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2019)

  • - Chương trình cung cấp môi trường học tốt thông qua một trang học trực tuyến chạy khá hiệu quả, Sinh viên có thể học trực tuyến qua nhiều dạng bài tập với lượng kiến thức chuyên ngành lớn. - Các tiết học trực tiếp có mục tiêu rõ ràng giúp sinh viên hiểu được cái họ đạt được cuối kì học. Những tiết học này cũng chứa nhiều hoạt động phong phú giúp cải thiện kĩ năng nói tiếng anh dưới dự chỉ dẫn của giáo viên. - Việc học trực tuyến- trực tiếp có kết nối chặt chẽ với nhau giúp sinh viên nhân ra sự hữu ích của chương trình. - Chương trình thúc đẩy sinh viên trở nên độc lập, tự chủ trong việc học và cung cấp cho họ cơ hội thực hành những kiến thức chuyên ngành, có ích cho tương lai sau ...

  • 04051001280.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Mạc, Thị Huyền;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2016)

  • This experimental research was conducted at a university in Hanoi within 5 months.The participants consisted of 58 English - major freshmen. The research aims at investigating the efficiency of self-monitoring technique to student writing performance and explore the students’ attitudes toward this technique. Self-monitoring in writing was understood as a new learning method in which students annotate their texts with any doubts they have during the writing process and the teacher can give feedback not only on the finished draft but also reply to the students’ questions. Pretest, posttest, four writing tasks and semi-structured interview are allinstruments employed by the re...

  • 04051000221_Noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Trần, Thị Thu Hiền;  Advisor: Cao, Thúy Hồng (2010)

  • The first part, Introduction, provides all the information about the rationale, aims, scope, significance and format of the study. Research questions and methodology are also identified in this part. The second part, Development, consists of four chapters. The first chapter, Theoretical Background, reviews relevant literatures. In the next chapter, The study, the setting, subjects, instruments and data analysis process of the study is presented. The third chapter is devoted to a detailed description of Data analysis and discussion. And the last chapter, namely Recommendations for better language teaching at English major classes in the school, puts forward some...

  • 04051001182_noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Nguyễn, Thanh Thủy;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2015)

  • The study was carried out in the hope of investigating some factors affecting the first year non - English major students’ par ticipation in speaking activities at Haiduong Medical Technical University. The respondents were 12 English teachers and 165 first year non - English major students. In this paper, the researcher used two data collection instruments : questionnaires and inter views for both teachers and students . The findings showed that factors affecting students’ involvement originated from students, teachers, classroom and materials’ sides. On the basis of the findings, the study also provides some possible sol...

Browsing by Author Trần, Thị Thu Hiền

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 20 of 54
  • 04051001124.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Triệu, Ngọc Tuân;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2014)

  • Đề tài này tập chung vào nghiên cứu các chiến lược áp dụng đa phương tiện vào giảng dạy phát âm cho học viên trình độ pre-intermediate tại trung tâm Anh ngữ Crazy Ones (COEC). Tác giả nhận thấy tất cả học viên đều tin vào tầm quan trọng của phát âm trong giao tiếp. Tuy nhiên, học viên không hài lòng với các bài học phát âm bởi những hoạt động trên lớp thiếu hấp dẫn và cơ hội luyện tập. Hơn nữa, mặc dù có áp dụng đa phương tiện vào giảng dạy phát âm nhưng giáo viên vẫn chưa chuẩn bị tốt bởi vì họ chưa có sự đa dạng về các công cụ đa phương tiện và thiếu các hoạt động hiệu quả. Dựa vào kết quả thu được, nhiều gợi ý đã được đưa ra với mong muốn cải thiện việc dạy và học ngữ âm tại COEC ...

  • 04051001143_noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Lê, Thị Hồng Vinh;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2014)

  • The present study aimed at exploring writing strategies employed by the eleventh graders at Huu Lung Upper Secondary School (HLUSS). Participants were eighty eleventh graders identified as successful and unsuccessful writers. The data for the study was gathered utilizing questionnaire and interview. Oxford’s theory (1990) and Petric Czarl’s writing strategy questionnaire (2003) were used to formulate students’ writing strategies. The data wa s analyzed using descriptive statistics and SPSS 16.0 software. The findings of this study revealed that twelve writing strategies were used at the highest degree by eleventh graders at HLUSS in which while - writing ones...

  • item.jpg
  • Thesis


  • Authors: Trần, Thị Thu Hiền;  Advisor: Phạm, Thị Thanh Hòa (2023)

  • Hệ thống hóa lý luận về ANTC trong doanh nghiệp. Nghiên cứu thực trạng ANTC tại công ty TNHH IMC Group, phân tích và đánh giá những kết quả đã đạt đƣợc, những hạn chế và chỉ ra các nguyên nhân của thực trạng đó. Đề xuất một số giải pháp nhằm đảm bảo ANTC tại công ty TNHH IMC Group.

  • Protection of Human Rights of the Accused in the Process of Criminal Investigatio.pdf.jpg
  • Article


  • Authors: Trần, Thị Thu Hiền (2019)

  • Điều tra trong tố tụng hình sự (TTHS) được xem là giai đoạn xung yếu ở khía cạnh bảo đảm quyền con người. Trong giai đoạn này, bị can là đối tượng yếu thế nhất cần được quan tâm, bảo vệ. Vì vậy, bài viết tập trung làm rõ các khía cạnh pháp lí khoa học về bảo đảm quyền con người của bị can trong giai đoạn điều tra vụ án hình sự, chỉ ra một số vấn đề hạn chế, vướng mắc trong quy định của Bộ luật TTHS năm 2015, đưa ra các giải pháp về pháp luật nhằm tăng cường bảo đảm quyền con người của người bị can trong giai đoạn điều tra vụ án hình sự.

  • 05050003790.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Trần, Thị Thu Hiền;  Advisor: Lê, Kim Long (2020)

  • Làm sáng tỏ cơ sở lí luận của việc đổi mới phương pháp dạy học và sử dụng hoạt động trải nghiệm trong dạy học hóa học. Điều tra thực trạng việc vận dụng hoạt động trải nghiệm trong dạy học bộ môn Hóa học ở một số trường THPT tại Chương Mỹ - Hà Nội. Xác định những yêu cầu và xây dựng quy trình tổ chức, thiết kế kế hoạch hoạt động trải nghiệm trong bài học lí thuyết mới, bài luyện tập, bài thực hành và trong tổ chức hoạt động ngoại khóa bộ môn Hóa học.

  • 04051001645.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Đào, Thị Hoa;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2019)

  • - Chương trình cung cấp môi trường học tốt thông qua một trang học trực tuyến chạy khá hiệu quả, Sinh viên có thể học trực tuyến qua nhiều dạng bài tập với lượng kiến thức chuyên ngành lớn. - Các tiết học trực tiếp có mục tiêu rõ ràng giúp sinh viên hiểu được cái họ đạt được cuối kì học. Những tiết học này cũng chứa nhiều hoạt động phong phú giúp cải thiện kĩ năng nói tiếng anh dưới dự chỉ dẫn của giáo viên. - Việc học trực tuyến- trực tiếp có kết nối chặt chẽ với nhau giúp sinh viên nhân ra sự hữu ích của chương trình. - Chương trình thúc đẩy sinh viên trở nên độc lập, tự chủ trong việc học và cung cấp cho họ cơ hội thực hành những kiến thức chuyên ngành, có ích cho tương lai sau ...

  • 04051001280.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Mạc, Thị Huyền;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2016)

  • This experimental research was conducted at a university in Hanoi within 5 months.The participants consisted of 58 English - major freshmen. The research aims at investigating the efficiency of self-monitoring technique to student writing performance and explore the students’ attitudes toward this technique. Self-monitoring in writing was understood as a new learning method in which students annotate their texts with any doubts they have during the writing process and the teacher can give feedback not only on the finished draft but also reply to the students’ questions. Pretest, posttest, four writing tasks and semi-structured interview are allinstruments employed by the re...

  • 04051000221_Noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Trần, Thị Thu Hiền;  Advisor: Cao, Thúy Hồng (2010)

  • The first part, Introduction, provides all the information about the rationale, aims, scope, significance and format of the study. Research questions and methodology are also identified in this part. The second part, Development, consists of four chapters. The first chapter, Theoretical Background, reviews relevant literatures. In the next chapter, The study, the setting, subjects, instruments and data analysis process of the study is presented. The third chapter is devoted to a detailed description of Data analysis and discussion. And the last chapter, namely Recommendations for better language teaching at English major classes in the school, puts forward some...

  • 04051001182_noi_dung.pdf.jpg
  • Thesis


  • Authors: Nguyễn, Thanh Thủy;  Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2015)

  • The study was carried out in the hope of investigating some factors affecting the first year non - English major students’ par ticipation in speaking activities at Haiduong Medical Technical University. The respondents were 12 English teachers and 165 first year non - English major students. In this paper, the researcher used two data collection instruments : questionnaires and inter views for both teachers and students . The findings showed that factors affecting students’ involvement originated from students, teachers, classroom and materials’ sides. On the basis of the findings, the study also provides some possible sol...