- Thesis
Authors: Trần, Thị Thu Hiền; Advisor: Võ, Đại Quang (2011) - This thesis is about the contrastive analysis of English directive performative verbs and their Vietnamese equivalents. In the first place, some concepts and terms related to this linguistic area have been dealt with. Then, the study is focused on explorin (...)
|
- Thesis
Authors: Đỗ, Thị Thu Hằng; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2014) - The main purpose of this study is to discover the factors affecting English pronunciation learning of ethnic students at Ham Yen High School and to find out types of errors that ethnic students often commit in pronunciation learning. The writer also hopes (...)
|
- Thesis
Authors: Lê, Thị Hương; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2016) - M.A. Thesis English Linguistics -- University of Languages and International studies. Vietnam National University, Hanoi, 2015; Electronic Resources
|
- -
Authors: Đặng, Thúy Hằng; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2014) - This study investigates the real situation of teaching and learning reading skills at HCIE for freshmen and providing some suggested reading teaching techniques for the teachers to help teachers and students teach and learn reading skills more effectively. To attain these objectives, three kinds of instruments are applied such as survey questionnaire, observation and semi- interview.
|
- Thesis
Authors: Triệu, Ngọc Tuân; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2014) - Đề tài này tập chung vào nghiên cứu các chiến lược áp dụng đa phương tiện vào giảng dạy phát âm cho học viên trình độ pre-intermediate tại trung tâm Anh ngữ Crazy Ones (COEC). Tác giả nhận thấy tất cả học viên đều tin vào tầm quan trọng của phát âm trong giao tiếp. Tuy nhiên, học viên không hài lòng với các bài học phát âm bởi những hoạt động trên lớp thiếu hấp dẫn và cơ hội luyện tập. Hơn nữa, mặc dù có áp dụng đa phương tiện vào giảng dạy phát âm nhưng giáo viên vẫn chưa chuẩn bị tốt bởi vì họ chưa có sự đa dạng về các công cụ đa phương tiện và thiếu các hoạt động hiệu quả. Dựa vào kết quả thu được, nhiều gợi ý đã được đưa ra với mong muốn cải thiện việc dạy và học ngữ âm tại COEC ...
|
- Thesis
Authors: Vũ, Thị Thảo, 1978-; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2013) - This research focuses on the perceptions of students at Thanh Liem A High School of the benefits of pre-listening activities in learning listening skills.With a desire to study and analyze the benefits of pre-listening activitiesto improve listening skill and introduce them to the teachers at Thanh liem A high school, the author has found out related researches as the theory background of the thesis. From that, the researcher has enough reasoning base to support and protect the thesis. The data are collected from survey questionnaires for 100 students, observation of three classes and interview with six teachers. The results show students’ preferences and comments on the pre-listenin...
|
- Thesis
Authors: Lê, Thị Thu Hồng; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2017) - This descriptive research exploits corpus linguistic methods in order to
differentiate the three synonymous verbs achieve, attain and accomplish by
realizing their similarities and differences in meanings and usages. The data
collection instruments include two large corpora, namely the Corpus of
Contemporary American English and the Collins Wordbank Online, and six
dictionaries. Statistical analysis in combination with intuitive-based interpretation of
the data reveals significant findings:
|
- Thesis
Authors: Nguyễn, Thị Thu Hiền; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2017) - Các lỗi phổ biến trong giờ học nói của học sinh nhỏ tuổi tại trung tâm English House là lỗi phát âm, lỗi ngữ pháp và lỗi từ vựng. Trong đó, lỗi phát âm là lỗi phổ biến nhất. Hầu hết các lỗi được chữa trực tiếp trên lớp, đặc biệt lỗi phát âm và lỗi ngữ pháp. Giáo viên thường là người trực tiếp chữa lỗi. Đôi khi, giáo viên yêu cầu học sinh tự chữa lỗi hoặc chữa lỗi cho bạn.
Sau khi áp dụng chữa lỗi, số lượng học sinh chữa lỗi có xu hướng giảm. Học sinh tự nhận biết và tự sửa lỗi. Tuy nhiên, lỗi phát âm chưa thể sửa hoàn toàn trong thời gian 12 tuần. Lỗi ngữ pháp giảm đáng kể sau khi áp dụng chữa lỗi. Học sinh thể hiện sự tiến bộ trong sử dụng giới từ và thì. Phần lớn lỗi này được chữa...
|
- Thesis
Authors: Nguyễn, Thị Tuyết; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2010) - M.A Thesis English Linguistics -- University of Languages and International Studies. Vietnam National University, Hanoi, 2010; Electronic Resources
|
- Thesis
Authors: An, Thị Ngà; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2010) - Role of errors in language learning. Role of stress in language learning. Students' attitude towards learning word stress. Students' awareness of the difficulty in word stress lessons. Causes of the errors. Possible solutions.
|
- Thesis
Authors: Lê, Thị Hồng Vinh; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2014) - The present study aimed at exploring writing strategies employed by the eleventh
graders at Huu Lung Upper Secondary School (HLUSS). Participants were eighty
eleventh graders identified as
successful and unsuccessful writers. The data for the
study was gathered utilizing questionnaire and interview. Oxford’s theory (1990)
and Petric Czarl’s writing strategy questionnaire (2003) were used to formulate
students’ writing strategies. The data wa
s analyzed using descriptive statistics and
SPSS 16.0 software.
The findings of this study revealed that twelve writing strategies were used at the
highest degree by eleventh graders at HLUSS in which while
-
writing ones...
|
- Thesis
Authors: Trần, Thị Thu Hiền; Advisor: Phạm, Thị Thanh Hòa (2023) - Hệ thống hóa lý luận về ANTC trong doanh nghiệp. Nghiên cứu thực trạng ANTC tại công ty TNHH IMC Group, phân tích và
đánh giá những kết quả đã đạt đƣợc, những hạn chế và chỉ ra các nguyên nhân của
thực trạng đó. Đề xuất một số giải pháp nhằm đảm bảo ANTC tại công ty TNHH IMC
Group.
|
- Article
Authors: Trần, Thị Thu Hiền (2019) - Điều tra trong tố tụng hình sự (TTHS) được xem là giai đoạn xung yếu ở khía
cạnh bảo đảm quyền con người. Trong giai đoạn này, bị can là đối tượng yếu thế nhất cần được quan tâm, bảo vệ. Vì vậy, bài viết tập trung làm rõ các khía cạnh pháp lí khoa học về bảo đảm quyền con người của bị can trong giai đoạn điều tra vụ án hình sự, chỉ ra một số vấn đề hạn chế, vướng mắc trong quy định của Bộ luật TTHS năm 2015, đưa ra các giải pháp về pháp luật nhằm tăng cường bảo đảm quyền con người của người bị can trong giai đoạn điều tra vụ án hình sự.
|
- Thesis
Authors: Đào, Phương Anh; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2023) - Nghiên cứu các vấn đề lý luận và nội dung cơ bản của giai đoạn chuẩn bị xét xử sơ thẩm của vụ án hình sự, các quy định của pháp luật về chuẩn bị xét cử sơ thẩm của vụ án hình sự, chỉ ra một số vấn đề trong thực tiễn liên quan đến chuẩn bị xét xử sơ thẩm vụ án hình sự của tòa án nhân dân tại thành phố Hà Nội, từ đó đưa ra những kiến nghị nhằm hoàn thiện quy định của pháp luật chuẩn bị xét xử sơ thẩm vụ án hình sự.
|
- Thesis
Authors: Trần, Thị Thu Hiền; Advisor: Lê, Kim Long (2020) - Làm sáng tỏ cơ sở lí luận của việc đổi mới phương pháp dạy học và sử dụng hoạt động trải nghiệm trong dạy học hóa học. Điều tra thực trạng việc vận dụng hoạt động trải nghiệm trong dạy học bộ môn Hóa học ở một số trường THPT tại Chương Mỹ - Hà Nội. Xác định những yêu cầu và xây dựng quy trình tổ chức, thiết kế kế hoạch hoạt động trải nghiệm trong bài học lí thuyết mới, bài luyện tập, bài thực hành và trong tổ chức hoạt động ngoại khóa bộ môn Hóa học.
|
- Thesis
Authors: Đào, Thị Hoa; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2019) - - Chương trình cung cấp môi trường học tốt thông qua một trang học trực tuyến chạy khá hiệu quả, Sinh viên có thể học trực tuyến qua nhiều dạng bài tập với lượng kiến thức chuyên ngành lớn.
- Các tiết học trực tiếp có mục tiêu rõ ràng giúp sinh viên hiểu được cái họ đạt được cuối kì học. Những tiết học này cũng chứa nhiều hoạt động phong phú giúp cải thiện kĩ năng nói tiếng anh dưới dự chỉ dẫn của giáo viên.
- Việc học trực tuyến- trực tiếp có kết nối chặt chẽ với nhau giúp sinh viên nhân ra sự hữu ích của chương trình.
- Chương trình thúc đẩy sinh viên trở nên độc lập, tự chủ trong việc học và cung cấp cho họ cơ hội thực hành những kiến thức chuyên ngành, có ích cho tương lai sau ...
|
- Thesis
Authors: Mạc, Thị Huyền; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2016) - This experimental research was conducted at a university in Hanoi within 5 months.The participants consisted of 58 English - major freshmen. The research aims at investigating the efficiency of self-monitoring technique to student writing performance and explore the students’ attitudes toward this technique. Self-monitoring in writing was understood as a new learning method in which students annotate their texts with any doubts they have during the writing process and the teacher can give feedback not only on the finished draft but also reply to the students’ questions. Pretest, posttest, four writing tasks and semi-structured interview are allinstruments employed by the re...
|
- Thesis
Authors: Trần, Thị Thu Hiền; Advisor: Cao, Thúy Hồng (2010) - The first part, Introduction, provides all the information about the rationale, aims,
scope, significance and format of the study. Research questions and methodology are also identified in this part.
The second part, Development, consists of four chapters. The first chapter, Theoretical Background, reviews relevant literatures. In the next chapter, The study, the setting, subjects, instruments and data analysis process of the study is presented. The third chapter is devoted to a detailed description of Data analysis and discussion. And the last chapter, namely Recommendations for better
language
teaching at English major classes in
the school, puts forward some...
|
- Thesis
Authors: Phùng, Thị Thanh Nga; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2018) - Pronunciation plays a very important part in learning English but it is a big
problem for most of ethnic minority students at Lai Chau Community College, the
only college in Lai Chau province where more than 90% of students are ethnic.
Most of them have difficulties in English pronunciation learning. Until now, no
research on English pronunciation learning of the ethnic learners at Lai Chau
Community College has been carried out.
|
- Thesis
Authors: Nguyễn, Thanh Thủy; Advisor: Trần, Thị Thu Hiền (2015) - The study was carried out in
the hope of investigating some factors affecting
the first year non
-
English major students’ par
ticipation in speaking activities at
Haiduong Medical Technical University.
The respondents were 12 English teachers
and 165 first year non
-
English major students. In this paper, the researcher used two
data collection instruments
:
questionnaires and inter
views for both teachers and
students
.
The findings showed
that
factors affecting students’ involvement originated
from students, teachers, classroom
and materials’
sides.
On the basis of the findings,
the study also provides some possible sol...
|