Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTô, Thị Mai-
dc.date.accessioned2019-10-02T04:22:47Z-
dc.date.available2019-10-02T04:22:47Z-
dc.date.issued2018-11-17-
dc.identifier.citation1. Bochenek, C. P. (2005). ‘Co-constructing’ changes to classroom practice: Processes developed with early childhood teachers for students at educational risk. Theses, 20. 2. Cazden, C. B. (1996). Communicative Competence, 1966-1996. 3. Chi, M. T. (1996). Constructing self-explanations and scaffolded explanations in tutoring. Applied Cognitive Psychology, 10(7), 33-49.454 2018 INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS GRADUATE RESEARCH SYMPOSIUM PROCEEDINGS... 4. Dale, H. (1994). Collaborative writing interactions in one ninth-grade classroom. The Journal of Educational Research, 87(6), 334-344. 5. Jacoby, S., & Ochs, E. (1995). Co-construction: An introduction. 6. Kessler, G. (2017). Second Language Writing, New Media, and Co-construction Pedagogies. Language, Education and Technology, 1-13. 7. Kostouli, T. (2005). Co-Constructing Writing Contexts in Classrooms. Writing in Context (s), 93-116. 8. Mehan, H. (1979). ‘What time is it, Denise?”: Asking known information questions in classroom discourse. Theory into practice, 18(4), 285-294. 9. Mercer, N. (1995). The guided construction of knowledge: Talk amongst teachers and learners. Multilingual maters. 10. Rojas-Drummond, S. M., Albarrán, C. D., & Litleton, K. S. (2008). Collaboration, creativity and the co-construction of oral and writen texts. Thinking skills and creativity, 3(3), 177-191 11. Swain, M. (2000). The output hypothesis and beyond: Mediating acquisition through collaborative dialogue. Sociocultural theory and second language learning, 97, 114. 12. Yang, Q., Ramírez, J. A., & Harman, R. (2007). EFL Chinese students and high stakes expository writing: A theme analysis. Colombian Applied Linguistics Journal, (9), 99-125.vi
dc.identifier.isbn978-604-62-6097-4-
dc.identifier.urihttp://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/67524-
dc.description.abstractAlthough co-construction of writing is well established in literacy education literature (Cazden, 1996; Mehan, 1979), little is known about the application of this pedagogical strategy in second and foreign language teaching contexts. Also, student talk plays an important role in learning to write, yet there is limited understanding of how students collaborate to build knowledge about writing. This paper, frst, conceptualises coconstruction of writing, and then reports on a study of focus group conversations involving second-year students in an English majored program. My analysis identifed the collaborative talk patterns of group conversation among students. The fndings suggest that coconstructing is a valuable process opening dialogical space for students in the construction of writing knowledge; hence, this contributes to our understanding of the myriad activities that surround collaborative learning. Mặc dù phương pháp đồng kiến tạo bài viết được đề xuất có hiệu quả trong các nghiên cứu giáo dục tiếng mẹ đẻ (Cazden, 1996; Mehan, 1979), việc áp dụng phương pháp này trong bối cảnh giảng dạy ngoại ngữ còn ít được biết tới. Thêm vào đó, hội thoại giữa người học với nhau đóng vai trò quan trọng trong việc học viết. nhưng những hiểu biết về cách thức người học hợp tác viết thông qua hội thoại cũng còn hạn chế. Bởi vậy, nghiên cứu này trước hết cung cấp nhận thức về phương pháp đồng kiến tạo viết, sau đó trình bày kết quả nghiên cứu các cuộc hội thoại nhóm của sinh viên năm thứ 2 theo học chuyên ngành tiếng Anh. Kết quả phân tích chỉ ra những kiểu hội thoại hợp tác của người học và cho thấy quá trình đồng kiến tạo viết có giá trị mở ra không gian hội thoại tương tác cho người học; nhờ đó giúp chúng ta am hiểu hơn về nhiều hoạt động khác nhau xung quanh học tập hợp tác.vi
dc.description.sponsorshipULISvi
dc.language.isoenvi
dc.publisherNHÀ XUẤT BẢN ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘIvi
dc.subjectco-constructingvi
dc.subjectEFL writingvi
dc.subjectcollaborative talkvi
dc.subjectdialogical spacevi
dc.subjectcollaborative learningvi
dc.titleCO-CONSTRUCTING EFL WRITING IN LEARNERS’ COLLABORATIVE TALKvi
dc.typeWorking Papervi
dc.contributor.conference2018 INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS GRADUATE RESEARCH SYMPOSIUM PROCEEDINGS “LINGUISTICS - FOREIGN LANGUAGE EDUCATION INTERDISCIPLINARY FIELDSvi
dc.contributor.schoolVNU University of Languages and International Studies - VNUvi
dc.description.generalnoteđồng kiến tạo; viết tiếng Anh; hội thoại hợp tác; không gian hội thoại; học tập hợp tác.vi
Appears in Collections:ULIS - Conference Papers


  • TÔ THỊ MAI.pdf
    • Size : 3,72 kB

    • Format : Adobe PDF

    • View : 
    • Download : 
  • Full metadata record
    DC FieldValueLanguage
    dc.contributor.authorTô, Thị Mai-
    dc.date.accessioned2019-10-02T04:22:47Z-
    dc.date.available2019-10-02T04:22:47Z-
    dc.date.issued2018-11-17-
    dc.identifier.citation1. Bochenek, C. P. (2005). ‘Co-constructing’ changes to classroom practice: Processes developed with early childhood teachers for students at educational risk. Theses, 20. 2. Cazden, C. B. (1996). Communicative Competence, 1966-1996. 3. Chi, M. T. (1996). Constructing self-explanations and scaffolded explanations in tutoring. Applied Cognitive Psychology, 10(7), 33-49.454 2018 INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS GRADUATE RESEARCH SYMPOSIUM PROCEEDINGS... 4. Dale, H. (1994). Collaborative writing interactions in one ninth-grade classroom. The Journal of Educational Research, 87(6), 334-344. 5. Jacoby, S., & Ochs, E. (1995). Co-construction: An introduction. 6. Kessler, G. (2017). Second Language Writing, New Media, and Co-construction Pedagogies. Language, Education and Technology, 1-13. 7. Kostouli, T. (2005). Co-Constructing Writing Contexts in Classrooms. Writing in Context (s), 93-116. 8. Mehan, H. (1979). ‘What time is it, Denise?”: Asking known information questions in classroom discourse. Theory into practice, 18(4), 285-294. 9. Mercer, N. (1995). The guided construction of knowledge: Talk amongst teachers and learners. Multilingual maters. 10. Rojas-Drummond, S. M., Albarrán, C. D., & Litleton, K. S. (2008). Collaboration, creativity and the co-construction of oral and writen texts. Thinking skills and creativity, 3(3), 177-191 11. Swain, M. (2000). The output hypothesis and beyond: Mediating acquisition through collaborative dialogue. Sociocultural theory and second language learning, 97, 114. 12. Yang, Q., Ramírez, J. A., & Harman, R. (2007). EFL Chinese students and high stakes expository writing: A theme analysis. Colombian Applied Linguistics Journal, (9), 99-125.vi
    dc.identifier.isbn978-604-62-6097-4-
    dc.identifier.urihttp://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/67524-
    dc.description.abstractAlthough co-construction of writing is well established in literacy education literature (Cazden, 1996; Mehan, 1979), little is known about the application of this pedagogical strategy in second and foreign language teaching contexts. Also, student talk plays an important role in learning to write, yet there is limited understanding of how students collaborate to build knowledge about writing. This paper, frst, conceptualises coconstruction of writing, and then reports on a study of focus group conversations involving second-year students in an English majored program. My analysis identifed the collaborative talk patterns of group conversation among students. The fndings suggest that coconstructing is a valuable process opening dialogical space for students in the construction of writing knowledge; hence, this contributes to our understanding of the myriad activities that surround collaborative learning. Mặc dù phương pháp đồng kiến tạo bài viết được đề xuất có hiệu quả trong các nghiên cứu giáo dục tiếng mẹ đẻ (Cazden, 1996; Mehan, 1979), việc áp dụng phương pháp này trong bối cảnh giảng dạy ngoại ngữ còn ít được biết tới. Thêm vào đó, hội thoại giữa người học với nhau đóng vai trò quan trọng trong việc học viết. nhưng những hiểu biết về cách thức người học hợp tác viết thông qua hội thoại cũng còn hạn chế. Bởi vậy, nghiên cứu này trước hết cung cấp nhận thức về phương pháp đồng kiến tạo viết, sau đó trình bày kết quả nghiên cứu các cuộc hội thoại nhóm của sinh viên năm thứ 2 theo học chuyên ngành tiếng Anh. Kết quả phân tích chỉ ra những kiểu hội thoại hợp tác của người học và cho thấy quá trình đồng kiến tạo viết có giá trị mở ra không gian hội thoại tương tác cho người học; nhờ đó giúp chúng ta am hiểu hơn về nhiều hoạt động khác nhau xung quanh học tập hợp tác.vi
    dc.description.sponsorshipULISvi
    dc.language.isoenvi
    dc.publisherNHÀ XUẤT BẢN ĐẠI HỌC QUỐC GIA HÀ NỘIvi
    dc.subjectco-constructingvi
    dc.subjectEFL writingvi
    dc.subjectcollaborative talkvi
    dc.subjectdialogical spacevi
    dc.subjectcollaborative learningvi
    dc.titleCO-CONSTRUCTING EFL WRITING IN LEARNERS’ COLLABORATIVE TALKvi
    dc.typeWorking Papervi
    dc.contributor.conference2018 INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS GRADUATE RESEARCH SYMPOSIUM PROCEEDINGS “LINGUISTICS - FOREIGN LANGUAGE EDUCATION INTERDISCIPLINARY FIELDSvi
    dc.contributor.schoolVNU University of Languages and International Studies - VNUvi
    dc.description.generalnoteđồng kiến tạo; viết tiếng Anh; hội thoại hợp tác; không gian hội thoại; học tập hợp tác.vi
    Appears in Collections:ULIS - Conference Papers


  • TÔ THỊ MAI.pdf
    • Size : 3,72 kB

    • Format : Adobe PDF

    • View : 
    • Download : 


  • Loading...